Muzikālo rotaļu izmantošana sadarbības prasmju veicināšanā vecākajā pirmsskolas vecumposmā
Author
Štrause, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma „Muzikālo rotaļu izmantošana sadarbības prasmju veicināšanā vecākajā pirmsskolas vecumposmā” Darba mērķis - Analizēt muzikālo rotaļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju veicināšanā vecākā pirmsskolas vecumposma bērniem. Uzdevumi: 1.Raksturot sadarbības prasmju būtību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 2.Analizēt rotaļas izmantošanas pedagoģiskās iespējas pirmsskolā. 3.Analizēt muzikālās rotaļas izmantošanas iespējas sadarbības prasmju veicināšanā pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem, ieteikumiem. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par sadarbības prasmēm, sadarbībju prasmju raksturojumu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Tiek pētītas sadarbības prasmes vecākā pirmsskolas vecumposma attīstība īpatnību kontekstā. Tiek pētītas rotaļas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā izceļot muzikālo rotaļu. Darba otrajā nodaļā tiek veikst pētijums Talsu X izglītības iestādē. Tiek pētītas bērnu sadarbības prasmes caur muzikālajām rotaļām tiek pētīts, vai muzikālas rotaļas veicina vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu sadarbības prasmes. Tiek anketāti pirmsskolas pedagogi, par muzikālo rotaļu izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Darba apjoms: 60 lapas. Darbā izmantoto 18 attēli, 8 tabulas un 3 pielikumi. Izmantotie literatūras avoti – 45 vienības. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, vecākais pirmsskolas vecumposms, rotaļas, muzikālās rotaļas. The topic of the Bachelor’s Thesis is „The Use of Musical Games in Promotion of Collaborative Skills in the Late Pre-school Age” The aim of the Thesis is to analyse the possibilities of using musical games in promotion of collaborative skills in late pre-school age. Tasks: 1.To describe the essence of collaborative skills in the pre-school pedagogical process. 2.To analyse the pedagogical possibilities of using the games in pre-school. 3.To analyse the possibilities of using musical games in promoting ccollaborative skills in pre-school. The Bachelor's Thesis consists of an introduction, two chapters, conclusions and recommendations. The first chapter contains theoretical literature on collaborative skills and the description of collaborative skills in the pre-school pedagogical process. The development of collaborative skills of late pre-school age is studied in the context of specific features. Games in the pre-school pedagogical process are studied, highlighting the musical games. In the second chapter of the work the research is carried out in X educational institution pf Talsi. The author studies children's collaborative skills through musical games in order to establish, whether musical games promote ccollaborative skills of late pre-school children. Pre-school teachers are inquired about the use of musical games in the pedagogical process. The volume of the thesis is 60 pages. The Thesis contains 18 images, 8 tables and 3 appendices. The number of theoretical literature sources is 45 units. Keywords: collaboration, collaborative skills, late pre-school age, games, musical games