Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorPiļuka, Janīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-24T02:02:14Z
dc.date.available2020-12-24T02:02:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79147
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53227
dc.description.abstractDarba autors: Janīna Piļuka. Bakalaura darba temats: „Folkloras izmantošana priekšstata par tradīcijām sekmēšanai jaukta vecuma bērnu grupā pirmsskolā”. Darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt folkloras izmantošanas iespējas jaukta vecuma bērnu grupā, lai sekmētu viņu priekšstatu par tautas tradīcijām. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā, analizējot ārzemju un latviešu psihologu un pedagogu (S. Kagan, K. Tarrant, K. Ginsburg, J. Heckman, G. Siliņa - Jasjukeviča u.c.) darbus, dots pirmsskolas izglītības satura teorētiskais pamatojums. Bakalaura darbā izvērtētas tradīciju apguves iespējas pirmsskolas saturā un folkloras materiālu nozīmi šajā procesā, kā arī raksturotas pedagoģiskā darba īpatnības jaukta vecuma bērnu grupā. Darba praktiskajā daļā dots empīriskā pētījuma metodoloģiskais pamatojums, veikta vecāku un pirmsskolas pedagogu anketēšana, kā arī pārrunas ar bērniem ar mērķi iegūt informāciju par viņu zināšanām par latviešu tautas tradīcijām un līdzšinējo pieredzi. Sākotnējo pārrunu gaitā iegūtie rezultāti liecina, ka bērnu zināšanas par latviskām svētku tradīcijām Lieldienu svinēšanā ir vājas. Veiktās pedagoģiskās izmēģinājumdarbības ietvaros tika radīti apstākļi bērnu priekšstatu par Lieldienu un citu latviešu svētku tradīcijām veidošanai, kā arī tika izstrādāts svētku gaidīšanas (ar vecāku dalību) un svinēšanas plāns. Pētījuma noslēgumā atkārtoti tika veiktas pārrunas ar bērniem, lai noskaidrotu un izvērtētu notikušās izmaiņas. Empīriskā pētījuma datu analīze liecina, ka bērnu zināšanas pēc veiktās izmēģinājumdarbības kļuva atbilstošākas latviskajai dzīvesziņai. Tika secināts, ka folklora veicina pirmsskolas vecuma bērnu sevis un savu pasaules uzskatu veidošanos, savukārt ģimenes locekļu iesaistīšanās padara svētkus nozīmīgākus un svarīgākus bērniem, ietekmējot ne vien mazos svētku dalībniekus, bet arī viņiem tuvos cilvēkus un viņu uzskatus. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītība, folklora, priekšstats par tradīcijām, jauktā vecuma grupa. Bakalaura darba apjoms: 51 lapa, 13 attēli, 3 pielikumi. Izmantoti 49 literatūras avoti, no tiem: 23 – latviešu valodā, 18 – angļu valodā, 8 – krievu valodā.  
dc.description.abstractAuthor: Janīna Piļuka Subject of Bachelor's work: “Use of folklore to contribute the idea of traditions in a mixed-age group in preschool”. Purpose of work: to study, in theory and empirically, the possibilities of using folklore in a mixed-age group to promote their perception of national traditions. The work consists of 2 parts, theoretical and practical. The theoretical part of the analysis of the works of foreign and Latvian psychologists and educators (S. Kagan, K. Tarrant, K. Ginsburg, J. Heckman, G. Siliņa - Jasjukeviča, etc.) provides a theoretical justification for the content of pre-school education. The work of the bachelor reviews the possibilities for learning traditions in pre-school content and the importance of folklore materials in this process, as well as the specific characteristics of pedagogical work in a mixed age group. The practical part of the work provides the methodological justification for the empirical study, the anketting of parents and pre-school teachers has been carried out, as well as interviews with children with a view to obtaining information on their knowledge of Latvian popular traditions and past experience. The results of the initial discussions show that children's knowledge of the latitudinal holiday traditions in celebrating Easter is weak. As part of the pedagogical testing carried out, the conditions for creating children's perceptions of the traditions of Easter and other Latvian festivals were created, as well as a plan for waiting for festivals (with parental participation) and celebrating. At the end of the study, the children have been re-consulted in order to identify and assess the changes that have taken place. An analysis of the data from the empirical study shows that children's knowledge afer the testing became more relevant to latvian wisdom. It was concluded that folklore contributed to the formation of children of pre-school age and their world beliefs, while the involvement of family members makes festivals more important and significant for children, affecting not only smaller festival participants but also people close to them and their beliefs. Key words: preschool education, folklore, notion of traditions, mixed age group. Bachelor's work volume: 51 pages, 13 pictures, 3 attachments. 49 sources of literature have been used, of which: 23 in Latvian, 18 in English, 8 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectfolklora
dc.subjectpriekšstats par tradīcijām
dc.subjectjauktā vecuma grupa.
dc.titleFolkloras izmantošana priekšstata par tradīcijām sekmēšanai jaukta vecuma grupā pirmsskolā
dc.title.alternativeUse of folklore to contribute the idea of traditions in a mixed age group in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record