1,5-3 gadus vecu bērnu vārda krājuma paplašināšana rotaļās
Author
Šukuleja, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Zane Šukuleja Bakalaura darba nosaukums: 1,5-3 gadus vecu bērnu vārda krājuma paplašināšana rotaļās. Bakalaura darba mērķis: noteikt, kā 1,5-3 gadīgu bērnu vārda krājuma paplašināšanu ietekmē rotaļas. Tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1. Raksturot runas attīstību. 2. Analizēt vārda krājuma ietekmi uz saziņu, kognitīvo attīstību. 3. Aprakstīt runas attīstību agrīnā pirmsskolas vecuma bērniem. 4. Apkopot kā rotaļas sekmē vārdu krājumu. 5. Veikt vārda krājuma paplašināšanās izpēti rotaļdarbībā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Bakalaura darba mērķa sasniegšanai izmantotas pētījuma metodes: 1.literatūras analīze; 2.pedagoģiskā izmēģinājumdarbība; 3.novērojums. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas teorētiskās atziņas par bērnu runas attīstību un bērnu valodas apguvi agrīnā vecumposmā. Tiek analizēti dažādi zinātnieku uzskati par vecāku lomu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Literatūras analīzē tiek raksturotas pedagoģiskās metodes runas attīstības veicināšanai. Empīriskajā daļā autore veica pētījumu, novērtējot valodas bagātināšanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanā pedagoģiskajā procesā 1,5-3 gadu veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba apjoms: kopā ar pielikumiem 66 lappuses, tajā ietverti 10 attēli, 5 tabulas, 1 pielikums, izmantoti 72 literatūras avoti. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta, pielikuma. Atslēgas vārdi: runa, vārdu krājums, rotaļdarbība, pedagoģiskais process, agrīnais pirmskolas vecumposms. Author of the bachelor's thesis: Zane Šukuleja Title of the bachelor's thesis: Expansion of the vocabulary of 1.5-3 year old children in games. The aim of the bachelor's thesis: to determine how the expansion of the vocabulary of 1.5-3 year old children is affected by games. The following tasks were set: 1. Describe speech development. 2. To analyze the influence of vocabulary on communication, cognitive development. 3. Describe speech development in early preschool children. 4. Summarize how toys contribute to vocabulary. 5. To research the expansion of vocabulary in play. The bachelor's thesis consists of two parts - theoretical and empirical. Research methods used to achieve the goal of the bachelor's thesis: 1. Literature analysis; 2. Pedagogical experimental activity; 3. Observation. The theoretical part deals with the theoretical findings on the development of children's speech and children's language acquisition at an early age. Different scholars' views on the role of parents in expanding children's vocabulary, the possibilities to expand vocabulary to develop a child's speech are analyzed. The analysis of literature lists pedagogical methods for promoting language development. In the empirical part, the author conducted a study evaluating the possibilities of language enrichment in the expansion of vocabulary in the pedagogical process for 1.5-3 year old children in a pre-school educational institution. Volume of the bachelor's thesis: together with appendices 66 pages, it contains 10 figures, 5 tables, 1 appendix, 72 literature sources are used. The bachelor's thesis consists of an introduction, two parts, conclusions, proposals and a list of references, appendix. Keywords: speech, vocabulary, play, pedagogical process, early preschool age.