Iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmas pilnveide koledžā ''X''
Author
Pasnaka, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba pētījums “Iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmas pilnveide koledžā “X” īstenots nesen dibinātā privātā augstākās izglītības iestādē Rīgā, kurai ir šaura specializācija, t. i., viens studiju virziens un pagaidām tikai viena pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma. Pētījums veikts ar mērķi analizēt un izvērtēt koledžas “X” iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmu un izstrādāt ieteikumus koledžas “X” iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmas pilnveidošanai. Pētījumā pielietotas zinātnisko pētījumu kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes – politisko dokumentu, koledžas “X” iekšējo normatīvo aktu un citu dokumentu, kā arī neatkarīgo ekspertu ziņojumu kontentanalīze, tāpat veiktas koledžas “X” mērķa grupu – personāla, studējošo, absolventu un darba tirgus pārstāvju aptaujas (anketēšana un intervijas). Pētījums veikts laika posmā no 2020. gada jūnija līdz novembrim, tiešā veidā iesaistot aptuveni 40 personas. Pētījuma rezultātā identificētas koledžas “X” iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmas nepilnības un sniegti priekšlikumi izmaiņām, kuras būtu nepieciešams ieviest koledžas “X” iekšējās kvalitātes pilnveides nodrošināšanas sistēmā, lai tā darbotos atbilstoši Eiropas Savienības standartiem un vadlīnijām kvalitātes nodrošināšanai Eiropas augstākās izglītības telpā. The research of the master's thesis “Improvement of the internal quality assurance system in the college “X”” was implemented in a recently established private higher education institution in Riga, which has a narrow specialization, i.e., one field of study and so far only one first-level professional higher education program. The research was carried out with the aim to analyse and evaluate the internal quality assurance system of the college “X” and to develop recommendations for the system’s improvement. The study used quantitative and qualitative methods of scientific research - content analysis of political documents, College “X” internal regulations, reports and other documents, as well as reports of independent experts, as well as surveys (questionnaires and interviews) of College “X” target groups - staff, students, graduates and labour market representatives. The study was conducted from June until November 2020, directly involving about 40 persons. The study identified the shortcomings of the College “X” internal quality assurance system and proposed changes that would need to be introduced to the it to operate in accordance with European Union standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area.