Izziņas procesu attīstība pirmsskolas vecuma bērniem
Автор
Citlava, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Marita Citlava Bakalaura darba tēma “Izziņas procesu attīstība pirmsskolas vecuma bērniem”. Kā viens no būtiskākajiem attīstības aspektiem ir izziņas procesu attīstība pirmsskolas vecuma bērniem. Katrs no mums nevar iedomāties savu dzīvi bez spējas sajust, uztvert, domāt, runāt. Dzīvot bez atmiņas un uzmanības. Pētījuma mērķis: Noteikt pedagoģiskos paņēmienus pirmsskolas bērnu izziņas procesu veicināšanā, izstrādāt interešu izglītības pulciņa plānu bērnu izziņas procesu veicināšanai. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā autore apskata pedagogu un psihologu atziņas par izziņas procesiem, to attīstību pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī tiks apskatīta interešu izglītības teorētiskā literatūra. Autores izstrādātais interešu pulciņš pirmsskolas bērniem ir LEGO pulciņš. Tāpēc autore sniegs nelielu ieskatu citu autoru priekšstatos par LEGO konstruēšanas nozīmi bērna attīstībā. Darba praktiskajā darbā tiek veikts bērnu novērojums, lai noteiktu esoši izziņas līmeni, izstrādāts Lego pulciņa plāns un veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pēc tās veikts atkārtots bērnu novērojums un vecāku aptauja, lai noskaidrotu, kā Lego pulciņš ir ietekmējis bērna attīstību. Bakalaura darba apjoms: 54 lpp. (neskaitot pielikumus). Darbā izmantoti 8 attēli, 6 tabulas, 59 izmantotās literatūras avoti un 3 pielikumi. Author of the work: Marita Citlava The topic of the bachelor's thesis is “Development of cognitive processes for preschool children”. One of the most important aspects of development is the development of cognitive processes in preschool children. Each of us cannot imagine our lives without the ability to feel, perceive, think, speak. Live without memory and attention. Aim of the research: To determine pedagogical methods in the promotion of cognitive processes of preschool children, to develop a plan of interest education group for the promotion of children's cognitive processes. The work consists of theoretical and practical part. In the theoretical part, the author reviews the findings of teachers and psychologists about cognitive processes, their development for preschool children, as well as the theoretical literature on interest education. The interest group developed by the author for preschool children is a LEGO group. Therefore, the author will provide a small insight into other authors' ideas about the importance of LEGO construction in a child's development. In the practical work, children are observed to determine the current level of cognition, a Lego group plan is developed and a pedagogical pilot activity is performed, followed by a repeated observation of children and a survey of parents to find out how Lego group has affected child development. Bachelor's thesis volume: 54 pages. (excluding annexes). In the work are used: 8 figures, 6 tables, 59 references and 3 annexes.