Līdera loma Dailes teatra stratēģiskajā un mākslinieciskajā attīstībā.
Autor
Auškāps, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Cekuls, Andrejs
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā pētīta līdera maiņas loma un ietekme uz Dailes teātra stratēģisko un māksliniecisko darbību, ņemot vērā pēkšņi notikušo līderu krīzi Dailes teātrī, kas vienlaicīgi ir gan radošā krīze, kas pēc būtības ietekmē Dailes teātra vietu Latvijas teātru saimē un konkurencē pēc skatītājiem, kā arī saimnieciskā krīze, kurai pēc savas būtības ir liela ietekme uz māksliniecisko ieceru īstenošanu. Saskaņā ar pētījuma mērķi un pētījuma stratēģiju, izmantojot kvalitatīvo pētījuma metodoloģiju, tika raksturoti termina “līderis” tvērums, līderības stili un ietekme uz organizācijas stratēģiskajiem mērķiem, tai skaitā uz radošo organizāciju stratēģisko mērķu sasniegšanu. Papildus tam autors analizēja Latvijas četru lielāko teātru finanšu un nefinanšu stratēģiskos mērķus, kā arī, apzinot Dailes teātra nodarbināto viedokli un divu Dailes teātru līderu viedokli, sagatavoja ieteikumus Dailes teātra vadībai un Kultūras ministrijai kā valsts kapitāldaļu turētājai. Maģistra darbam ir 80 lappuses, tas sastāv no ievada, 3 nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, 55 bibliogrāfiskiem avotiem latviešu un angļu valodās. Papildus tam darbā ir iekļauti 18 attēli, 5 tabulas un 2 pielikumi. In the master's thesis is studied the role and impact of the change of leader on the strategic and artistic activity of Daile Theater, taking into account the sudden crisis of leaders in Daile Theater, which is both a creative crisis that essentially affects Daile Theater's place within Latvian theater and in competition for spectators as well as a financial crisis which, by its very nature, has a major impact on the realization of artistic intentions. In accordance with the research goal and research strategy, using the qualitative research methodology, the scope of the term “leader”, leadership styles and impact on the organization's strategic goals, including the achievement of creative organizations' strategic goals were described. In addition, the author analyzed the financial and non-financial strategic goals of Latvia's four largest theaters, as well as, knowing the opinion of Daile Theater employees and two leaders of Daile Theater, prepared recommendations for Daile Theater management and the Ministry of Culture as state capital holders. The master paper contains 80 pages; introduction, 3 chapters, conclusions and proposals, as well as 55 bibliography sources in Latvian and English. In addition, 18 figures, 3 tables and 2 attachments are also included.