Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorSamoilo, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-29T02:01:26Z
dc.date.available2020-12-29T02:01:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79087
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53277
dc.description.abstractBakalaura darba temats “5-6 gadu vecu bērnu stāstītprasmes veicināšana pirmsskolā”. No paša civilizācijas sākuma, runai bija nopietna loma cilvēcei. Runa ir pati svarīgāka cilvēku komunicēšanas forma. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļā autore veica metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi. Teorētiskajā daļā autore apskatīja valodas un runas būtību, runas attīstību 5-6 gadu veciem bērniem, stāstītprasmes attīstības metodes, ka arī pedagoga lomu bērnu stāstītprasmes attīstības procesā. Praktiskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Darba gaitā, tika izstrādāts pētijuma plāns, stāstīšanas prasmju pārbaudes kritēriji. Praktiskajā daļā tiek atspoguļotas izmantotas metodes, paņēmieni, ka arī izmantotās literatūras un avotu saraksts. Pēc pārbaudes laikā iegūtajiem rezultātiem tika pielietotas metodes un līdzekļi, lai pozitīvi ietekmētu bērnu stāstītprasmes attīstību. Pētījuma beigās tika apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti un veikti secinājumi. Balstoties uz teorētiskām un psiholoģiskām atziņām, tika īstenoti uzdevumi, kas pozitīvi ietekmē bērnu stāstīšanas prasmju attīstību, veido bērniem interesi par lasīto, kā arī sekmē bērnu velmi iesaistīties pārrunās. Izstrādātie uzdevumi ietekmē bērnu morālo vērtību veidošanos. Bērnam tiek dota iespēja pilnvērtīgi iesaistīsties mācīšanas procesā, gūt panākumus, izteikt savas domas un pārdzīvojumus, kā arī gūt pozitīvas emocijas no padarītā. Empīriskajā pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: 5-6 gadu vecu bērnu stāstīstprasmes attīstība pirmsskolā noritēs sekmīgāk, ja izmantot neliela apjoma stāstus. Atslēgas vārdi: valoda, runa, stāstītprasme, mazie stāsti, pirmsskolas vecums. Bakalaura darba apjoms – 63 lpp, 9 attēli, 7 tabulas, 2 pielikumi, 57 informācijas avoti.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor’ s thesis is “5-6 years old children storytelling skill development in preschool”. From the beginning of civilization, speech played an important role in humanity- in fact, it became the main form of communication between people. The work consists of theoretical and practical part. In the theoretical part, the author performed research and analysis of methodological, pedagogical and psychological literature. In the theoretical part, the author looked at the essence of language and speech, speech development of 5-6 year old children, methods of storytelling skill development, as well as the role of teacher in the process of children’ s storytelling skill development. In the practical part there was conducted empirical research in which 5-6 years old children took a part. In the course of the work, were developed: research plan and criteria for storytelling skill testing. The practical part reflects the methods, techniques and list of the literature which were used in work development. According to the results obtained during the test, methods and tools were used to positively influence the development of children’ s storytelling skills. In the and of research, the obtained results were summarized and analyzed. Conclusions were written as well. All tasks were based on the theoretical and psychological findings. All tasks has positive impact on children’s storytelling skill development. Stories create children’s interest in what is read, promote children’ s desire to engage in discussions. The developed tasks influence the formation of children’ s moral values. In the course of work, children are given the opportunity to express their thoughts and experience, to gain positive emotions from what has been done as well. The empirical research confirmed the hypothesis: the development of 5-6 years old children storytelling skill will be more successful if we will use small- scale stories. Keywords: language, speech, storytelling skill, small-scale stories, preschool age. The volume of bachelor’s thesis is- 63 pages, 9 images, 7 tables, 2 attachments, 57 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectmazi stāsti
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.title5-6 gadu vecu bērnu stāstītprasmes veicināšana pirmsskolā
dc.title.alternative5-6 years old children storytelling skill development in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record