Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorBaļķena, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-12-29T02:01:29Z
dc.date.available2020-12-29T02:01:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other79091
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53280
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Piecgadīgu bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes pilnveide brīvdabas pedagoģijā”. Darba mērķis: pētīt bērna izpratni par veselīgu dzīvesveidu un prasmi to ievērot ikdienā. Autores izvirzītā hipotēze – piecgadīgiem bērniem būs izpratne par veselīgu dzīvesveidu un viņi to ievēros, ja tā tiks veicināta atbilstoši bērna vajadzībām un interesēm sadarbībā ar ģimeni, pamatojoties uz brīvdabas pedagoģijas pieeju un tiks nodrošināts pedagoģiskais process, kurā bērniem sekmē izpratni par veselīgu dzīvesveidu un nodrošina veselīga dzīvesveida paradumu veidošanos. Darba teorētiskajā daļā autore ir skaidrojusi, kā jēdzienu „veselīgs dzīvesveids” interpretē dažādi autori un analizējusi teorētiskās atziņas par veselīgu dzīvesveidu ietekmējošiem faktoriem. Autore ir noskaidrojusi vecākā pirmsskolas vecuma bērna izziņas vajadzības, atbilstoši vecumposma attīstībai, īpašu uzmanību pievēršot brīvdabas pedagoģijai un rotaļai. Autore secina, ka organizējot mērķtiecīgu rotaļdarbību iespējams gan tiešā, gan netiešā veidā veicināt bērna izpratni par veselīgu dzīvesveidu, mērķtiecīgi virzīt izziņas procesu, nodrošināt fizisko aktivitāti. Darba praktiskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, veikusi pētījumu par bērna izpratni par veselīgu dzīvesveidu un prasmi to ievērot ikdienā. Pētījumā iesaistīta bērnu grupa, viņu vecāki un pedagogi, kas ar šiem bērniem strādā. Pēc noteiktiem kritērijiem autore novērtē bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Autore uzsver, ka pedagogiem un vecākiem ir ļoti svarīgi apzināties savu nozīmīgumu bērna izpratnes par veselīgu dzīvesveidu sekmēšanā. Darbā autore apraksta veikto pedagoģisko darbību bērna izpratnes par veselīgu dzīvesveidu un veselīga dzīvesveida paradumu veidošanās pilnveidei. Pētījuma rezultātā autore apstiprina savu izvirzīto hipotēzi. Atslēgas vārdi: veselīgs dzīvesveids, pilnvērtīgs uzturs, fiziskās aktivitātes, tehnoloģiju loma, pedagoģiskā darbība Darbs sastāv no ievada, teorētiskās, empīriskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta, 5 pielikumiem. Darba apjoms 66 lpp., analizēti 51 literatūras avots. Darbā izmantoti 18 attēli un 4 tabulas.
dc.description.abstractThe subject of the Bachelor’s thesis is “Improving the understanding of healthy lifestyle of five years old children in outdoor pedagogy”. The aim of the thesis is to study child’s understanding of healthy lifestyle and the ability to follow it on daily basis. The author put toward a hypothesis that five year olds will have an understanding of healthy lifestyle and will follow basic principles if they will be promoted in a way that suits the child’s needs and interests, in cooperation with family based on open-air pedagogical approach, and will provide a pedagogical process that stimulates children’s understanding of healthy lifestyle and ensures the development of healthy habits. In the theoretical part of the thesis, the author has explained how the concept of “healthy lifestyle” is interpreted by different authors and has analyzed theoretical findings about factors influencing healthy lifestyle. The author has found out and identified the cognitions of older pre-school children, in line with the development accordingly to their age, with emphasis on open-air pedagogies and playing. It has been concluded that by organizing targeted playing, it is possible to boost, both directly and indirectly, a child’s comprehension of healthy lifestyle, purposefully guide cognitive process and ensure physical activity. In practical part of the thesis, based on the learned theory, author carried out a study on child’s comprehension of healthy lifestyle and ability to follow it on day to day basis. The study involved a group of children, their parents and educators who work with these children. According to certain criteria, the author rates children’s understanding of healthy lifestyle. The author emphasizes the importance of educators and parent’s awareness of their role in promoting healthy lifestyle to increase the child’s understanding of it. A description of teaching activities to perform in order to improve child’s comprehension of healthy habits has been given. As a result of the study, hypothesis is confirmed. Key words: healthy lifestyle, nutrition, physical activity, role of technology, pedagogical activity. The work consists of introduction, theoretical, empirical part, conclusion, bibliography, 5 annexes. Workload of 66 pages, 51 sources of literature analyzed 18 pictures and 4 tables used in the thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVeselīgs dzīvesveids
dc.subjectPilnvērtīgs uzturs
dc.subjectFiziskās aktivitātes
dc.subjectTehnoloģiju loma
dc.subjectPedagoģiskā darbība
dc.titlePiecgadīgu bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes pilnveide brīvdabas pedagoģijā
dc.title.alternativeImproving the understanding of healthy lifestyle of five years old children in outdoor pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record