Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas pirmsskolā
Autor
Štālmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Ilze Štālmane Bakalaura darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas pirmsskolā Studiju programma: “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” Darba zinātniskā vadītāja: Rasma Purmale, Mg. paed. Darba mērķis: Analizēt teorētiskās atziņas par pašapziņu, tās attīstības ietekmējošiem faktoriem un veikt praktisko pētījumu par bērnu pašapziņas attīstības un pilnveides iespējām pirmsskolā. Darba uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru un citus informācijas avotus par pašapziņu, tās attīstības ietekmējošiem faktoriem. 2.Analizēt bērnu attīstību pētāmā temata aspektā. 3.Analizēt teorētiskās atziņas par pirmsskolas vidi bērna pašapziņas sekmēšanai. 4.Izstrādāt praktiskā pētījuma plānu. 5.Analizēt iegūtos rezultātus un veikt atbilstošu pedagoģisko darbību bērnu pašapziņas sekmēšanai. Darbs sastāv no: 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, 3 apakšpunktiem, secinājumiem, pielikuma Tā pirmajā nodaļā: Teorētiskā daļa, literatūras salīdzinošā analīze Otrajā nodaļā: Praktiski pētnieciskā daļa, bērnu novērošana, pedagogu, vecāku anketēšana Darba rezultātā: Izanalizēta pašapziņas attīstība pētnieciskajā darbībā to sekmēšana pirmsskolā Darba saturs: Bakalaura darbs izstrādāts, lai noskaidrotu kādas ir pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas pirmsskolā Darba apjoms: 68 lpp. 47 bibliogrāfiskie rādītāji, 1 pielikums Atslēgas vārdi: Pašapziņa, pirmsskola, attīstība praktiskā un radošā darbībā Author: Ilze Štālmane Bachelor's thesis: Opportunities for self-esteem development promotion in preschool children (4-5 years of age). Study programme: Preschool and Primary School Teacher Scientific supervisor: Rasma Purmale, Mg. paed. Aim of the bachelor’s paper: To analyse theoretical findings about self-esteem and factors that influence its development, carry out practical research on opportunities for self-esteem development in children in preschool. Tasks of the bachelor’s paper: 1.To analyse theoretical literature and other relevant information sources on self-esteem and factors that influence its development 2.To analyse the development of children from the perspective of this thesis 3.To analyse theoretical findings about preschool environment’s influence on promoting self esteem in children 4.To develop a plan for practical research 5.To analyse the obtained results and to perform appropriate pedagogical activities in order to promote self-esteem in children. Bachelor’s paper consists of: 2 chapters and 6 sections, 3 subparagraphs, conclusions, appendix. Chapter one: Theoretical part, comparative analysis of relevant literature Chapter two: Practical and research part, observing the children, questionnaire for teachers and parents. Results: Analysis of self-esteem development in children in the course of the research activities, their promotion in preschool. Content of the bachelor’s paper: Bachelor's thesis is developed in order to find out what are self-esteem promotion opportunities for children in preschool. Volume of the bachelor’s paper: 68 pages. 47 bibliographic entries, 1 appendix. Keywords: Self-esteem, preschool, development in practical and creative activities.