3-4 gadu vecu bērnu uzmanības sekmēšana pašizpausmes procesā vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Čerpinska, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Lelde Čerpinska Darba vadītājs: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Darba nosaukums: 3-4 gadu vecu bērnu uzmanības sekmēšana pašizpausmes procesā vizuālajā mākslā pirmsskolā. Darba mērķis: Teorētiski analizēt literatūru un empīriski pārbaudīt izvirzīto hipotēzi, lai noskaidrotu, kā sekmēt 3-4 gadus vecu bērnu uzmanību pašizpausmes procesā vizuālajā mākslā pirmsskolā; analizēt iegūtos rezultātus Pētījuma objekts: Vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā Pētījuma bāze: Pētījums notiek “X” pirmsskolā – “jaukta vecuma” grupā. Pētījumā piedalās 6 bērni, kuri atbilst pieteiktajai vecuma grupai 3 – 4 gadi. Pētījuma hipotēze: 3 – 4 gadu vecu bērnu uzmanība pašizpausmes procesā vizuālajā mākslā pirmsskolā tiks sekmēta, ja skolotājs: •piedāvās aktīvus, mākslinieciskās darbības veidus – māksla kā spēle; •ar bērna dzīvi saistītu pieredzi. Darbs sastāv no 54 lpp., ievada, 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 2 tabulām, 18 attēliem, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 36 vienībām, 6 pielikumiem Veicot pētījumu un novērošanu, darba autore ir secinājusi, ka 3 – 4 gadus vecu bērnu uzmanība tiek sekmēta, ja viņiem tiek piedāvāts radošs, aktīvs rotaļu process vizuālajā mākslā. Kā arī skolotājam bērns ir jāslavē, jāatbalsta, jāiedrošina un jāmotivē, jo, ja bērns jutīsies drošs, pārliecināts par sevi un to, ko viņš dara, viņš spēs labāk koncentrēties un noturēt uzmanību mācību procesā. Author of the work: Lelde Čerpinska Thesis Supervisor: Doc. Dr. pead. Daiga Kalēja-Gasparoviča Thesis Title: Developing the Attention of 3 – 4-year-old Children During the Process of Self-expression in Visual Arts in Preschool. Objective of the work: Theoretically analyse literature and empirically test the protruding hypothesis to find out how the attention of children aged 3 – 4 is to be improved by self-expression during visual art lessons in the preschool; analyse the results obtained Study object: Visual arts lessons in a preschool Study base: Study takes place in the “X” preschool. In a “mixed-age” group. The study consists of 6 children fitting he proposed age group of 3 – 4-years-olds. Study hypothesis: 3 – 4-year-olds attention will be improved during the self-expression process in visual arts lessons if a teacher: •offers active, artistic activities, art as a game, •relate to a child's life experience. The work consists of 54 pages / introduction / 3 chapters / 7 subsections / 2 tables / 18 images, conclusions, recommendations, a list of used literature / and sources of 36 units, 6 annexes. In the course of the study and follow-up, the author of the work has concluded that children aged 3 – 4 attention is improved when they are offered a creative, active playing process in visual art. Also the child needs to be praised, supported, encouraged and motivated by the teacher, because if the child feels safe, confident about himself and what he is doing, he can better focus and keep his attention on the learning process.