Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolas vecumā
Author
Roģe, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma “Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolas vecumā”. Pašapziņa ietekmē visas bērna dzīves jomas, tostarp saziņu, mācīšanos un sociālo mijiedarbību. Tikai kopīgi sadarbojoties pašam bērnam, pedagogam un ģimenei, var panākt vislabākos rezultātus bērna pašapziņas celšanā un nostiprināšanā. Darba mērķis: noteikt un izmantot bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmienus pirmsskolas vecumā. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā autore analizē teorētisko literatūru par pašapziņu, tās nozīmi bērna attīstībā, tika raksturota pašapziņas veidošanās un attīstība, kā arī apskatīta un analizēta pirmsskolas vecuma bērnu attīstība un rotaļas nozīme bērnu pašapziņas attīstīšanā. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums par pašapziņas attīstības veicināšanu pirmsskolā ar rotaļu palīdzību. Pētījuma bāze ir Ventspils PII ,,X”, pētījumā piedalās 15 bērni, kā arī tika aptaujāti bērnu vecāki. Tika izstrādāts pētījuma plāns un noteikti kritēriji, pēc kuriem analizēta bērnu pašapziņas attīstība. Apkopojot dažādas teorijas, autore izveidoja rotaļu kopu, kurā tika iekļautas rotaļas, kuras sekmē bērnu pašapziņas attīstību. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: pirmskolas vecuma bērni ar rotaļu palīdzību var sekmēt pašapziņas attīstību, ir apstiprinājusies: Pēc pirmā posma lielākai daļai bērniem bija zems pašvērtējums, tikai 2 bērni savu pašvērtējumu bija vērtējuši labi. Pētījuma beigās bērnu pašvērtējums ir mainījies, 8 bērni savu pašvērtējumu vērtē labi (7 uz augšu), pārējie bērni savu pašvērtējumu novērtē viduvēji, taču kopumā rezultāti ir uzlabojušies. Izstrādāta rotaļu kopa, kuru pamatā veiktās darbības sekmē bērnu pašapziņu, ir palīdzējušas uzlabot pašapziņas līmeni, bērni ir drošāki un pārliecinātāki. Pēc pētījuma rezultātiem, var izdarīt secinājumus, ka hipotēze apstiprinājās- pirmskolas vecuma bērni ar rotaļu palīdzību var sekmēt pašapziņas attīstību. Atslēgas vārdi – pašapziņa, pirmsskolas vecums, rotaļa, pašapziņas attīstība, pašcieņa, pirmsskola. Bakalaura darba apjoms – 56 lpp. Darbā izmantoti 11 attēli, 7 tabulas, 2 pielikumi, 51 informācijas avoti. The topic of the bachelor's thesis is "Methods of promoting the development of a child's self-confidence in preschool age". Self-confidence affects all areas of a child's life, including communication, learning and social interaction. Only by working together, the child, the teacher and the family can achieve the best results in raising and strengthening the child's self-confidence. Aim of the work: to determine and use the methods of promoting the development of the child's self-confidence in preschool age. The work consists of theoretical and practical part. In the theoretical part the author analyzes the theoretical literature on self-confidence, its role in the child's development, the formation and development of self-confidence was described, as well as the development of preschool children and the role of play in the development of children's self-confidence. In the practical part, a study was conducted on the promotion of self-confidence in preschool through play. The basis of the research is Ventspils PII “X”, 15 children participate in the research, as well as the parents of the children were interviewed. A research plan was developed, and criteria were set according to which the development of children's self-confidence was analyzed. Summarizing various theories, the author created a play set, which included game that promote children's self-confidence. The hypothesis put forward at the beginning of the study: preschool children can promote the development of self-confidence through play has been confirmed: After the first stage, most children had low self-esteem, only 2 children had self-esteem well. At the end of the study, children's self-esteem has changed, 8 children rate their self-esteem well (7 upwards), other children rate their self-esteem moderately, but overall, the results have improved. A set of play-based activities based on children's self-confidence has helped to improve self-confidence and make children safer and more According to the results of the study, it can be concluded that the hypothesis was confirmed - preschool children can promote the development of self-confidence through play. Keywords - self-confidence, preschool age, play, self-confidence development, self-esteem, preschool. The volume of the bachelor's thesis is 56 pages . In the work are used: 11 figures, 7 tables, 2 appendices, 51 sources of information.