• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA "Gandrs poligrāfija" konkurences priekšrocības un konkurētspējas analīze

Thumbnail
View/Open
303-79528-Berzins_Andris_ab16213.pdf (1.336Mb)
Author
Bērziņš, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir izpētīt SIA “Gandrs poligrāfija” konkurences priekšrocības, balstoties uz pieejamajiem datiem, veikt konkurētspējas analīzi un izstrādāt priekšlikumus pētāmā uzņēmuma konkurētspējas saglabāšanai un uzlabošanai. Darba gaitā tika noteikti pētāmā uzņēmuma tiešie konkurenti un, lai noteiktu pētāmā uzņēmuma konkurētspēju un konkurences priekšrocības pret tiešajiem konkurentiem, autors veica uzņēmumu iespēju un aprīkojuma salīdzinājumu. Pētījumā tika konstatēts, ka pētāmais uzņēmums uz nozares un tiešo konkurentu fona ir konkurētspējīgs, tomēr tā konkurētspējai ir tendence samazināties. Atslēgvārdi: konkurence, konkurētspēja, konkurētspējas priekšrocības, tirgus koncentrācija poligrāfija, poligrāfijas nozare.
 
The goals of thesis are to explore competitive advantages of “Gandrs poligrāfija” Ltd.”, perform a competitiveness analysis using available data and to develop proposals for maintaining and improving competitiveness of the company under study. In order to determine competiveness and competitive advantages of the company under study against its direct competitors, the author of the thesis compared technical equipment and capabilities of these companies. The study found that the company under investigation is competitive against the background of the industry and its direct competitors, however, its competitiveness tends to decrease. Keywords: competition, competitive advantages, market concentration, printing industry, printing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53297
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV