Ģimenes un logopēda sadarbība 3-4 gadus vecu bērnu skaņu izrunas traucējumu korekcijā mājas apstākļos
Author
Tīģere, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Inese Tīģere. Diplomdarba temats: Ģimenes un logopēda sadarbība 3–4 gadus vecu bērnu skaņu izrunas traucējumu korekcijā mājas apstākļos. Darba vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele. Diplomdarba apjoms: 119. lpp., ietverti 3 attēli, 8 tabulas, izmantotas 88 literatūras vienības, pievienoti 19 pielikumi. Diplomdarba mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot, kādi ir ģimenes un logopēda sadarbības rezultāti mājas apstākļos 3–4 gadus vecu bērnu skaņu izrunas traucējumu korekcijā. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiski tiek aplūkots 3–4 gadus vecu bērnu fiziskās, sociālās, emocionālās un kognitīvās attīstības raksturīgākās iezīmes un raksturota šī vecumposma bērnu runas attīstība. Teorētiski tiek aplūkoti skaņu izrunas traucējumi un korekcija mājas apstākļos, logopēdam sadarbojoties ar vecākiem. Praktiski tiek veikta bērnu logopēdiskā izpēte, kas ietver arī dokumentu analīzi un bērnu novērošanu, un skaņu izrunas pārbaude. Izmantojot anketēšanas metodi tiek pārbaudīta vecāku gatavība sadarboties ar logopēdu savu bērnu skaņu izrunas traucējumu korekcijā un veikta mutiskā aptauja jeb pārrunas ar vecākiem. Diplomdarba ietvaros tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība skaņu [š] un [ž] izrunas traucējumu korekcijai un noskaidroti korekcijas rezultāti. Atslēgvārdi: 3–4 gadus vecu bērnu runas attīstība, skaņu izrunas traucējumi, skaņu izrunas korekcija mājas apstākļos, ģimenes un logopēda sadarbība. The author of diploma thesis: Inese Tigere The theme of diploma thesis: Cooperation between family and speech therapists in the correction of sound pronunciation disorders in 3–4–year–old children at home. Scientific Manager of Diploma Thesis: Dr. paed. professor Sarmite Tubele. The volume of the thesis: 119 pages, including 3 pictures, 8 tables, used 88 literature, attached 19 appendices. The goal of the diploma thesis: Theoretically and practically to find out what are the results of cooperation between family and speech therapists at home in the correction of speech disorders of 3–4–year–old children. The thesis consists of 2 sections – theoretical and practical. Theoretically, the most characteristic features of the physical, social, emotional and cognitive development of 3–4–year–old children are considered and the development of speech in this age group is described. Theoretically, sound pronunciation disorders and correction in home conditions are considered by the speech therapist in cooperation with parents. In practice, children's speech therapy research is performed, which also includes document analysis and observation of children, and sound pronunciation testing. Using the questionnaire method, the readiness of parents to cooperate with the speech therapist in the correction of their children's sound pronunciation disorders is checked and an oral survey or discussions with parents are performed. Within the framework of the diploma thesis, a pedagogical experiment is performed for the correction of sound [š] and [ž] pronunciation disorders and the results of the correction are clarified. The keywords: speech development in 3–4-year-old children, pronunciation problems, pronunciation correction at home, family and speech therapists collaboration.