Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorDzirko, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:30Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79580
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53374
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums:„Lasītprasmes veicināšana 5 – 7 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem”. Diplomdarba autore: Simona Dzirko. Diplomdarba vadītāja: Dr. paed., profesore Sarmīte Tūbele. Darba saturs: 134 lappuses, 41 pielikums, 2 tabulas, 16 attēli. Pētījuma mērķis:teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt lasītprasmes veicināšanas metodes koriģējoši attīstošā darbībā 5 – 7 gadīgiembērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pētījumā izvirzītā hipotēze: 5 – 7 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem lasītprasme tiek veicināta, ja koriģējoši attīstošajā darbībā tiek: 1)ievērotas bērna vecumposma un runas attīstības īpatnības; 2)sekmēta fonētiski fonemātisko traucējumu korekcija un pilnveidota fonemātisko priekšstatu un uztveres attīstība. Pētījuma teorētiskajā daļā diplomdarba autore ir apkopojusi, sistematizējusi un analizējusi teorētisko literatūru par 5 – 7 gadīga bērna attīstības īpatnībām, fonētiski fonemātiskiem traucējumiem un lasītprasmes veicināšanu. Pētījuma empīriskajā daļā diplomdarba autore, pamatojoties uz analizēto teoriju,apraksta savu koriģējoši attīstošo darbību lasītprasmes veicināšanai bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma noslēgumā autore apstiprināja izvirzīto hipotēzi un apkopoja, izstrādāja ieteikumus un mācību materiālus bērnu vecākiem, pedagogiem, logopēdiem lasītprasmes veicināšanai bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasīšanas traucējumi, fonētiski fonemātiski traucējumi, fonemātiskā uztvere, fonemātiskā analīze, fonemātiskā sintēze, attīstoši koriģējošā darbība, pirmsskola.
dc.description.abstractDiploma paper theme: „Reading skill development for 5 – 7 years old children with phonetic phonematic disorders”. Diploma paper author: Simona Dzirko. Diploma paper supervisor: PhD profesor Sarmīte Tūbele. Diploma paper content: 134 pages, 41 annexes, 2 tables, 16 pictures. Research goal:theoretical exploration and examination of reading skills development methods for 5 – 7 years old children with phonetic phonematic disorders through developing corrective action. Research hypothesis:for 5 – 7 years old children with phonetic phonematic disorders, reading skill development is promoted,when in developing corrective action: 1)the peculiarities of the child's age and speech development are observed; 2)correction of phonetic and phonemic disorders is promoted and phonemic notions and perception are improved. In the theoretical part of study, the diploma authorhas compiled, systematized and analyzed the theoretical literature on the peculiarities of the development of a 5– 7 year old children, phonetic phonemic disorders and the promotion of reading skills. In the empirical part of the research, the diploma author,based on the analyzed theory, describes corrective developmental activity for the promotion of reading skills in children with phonetic phonemic disorders in a preschool educational institution. In the result of the study, the author confirms hypothesis and compiled, developed recommendations for parents, teachers and speech therapists for reading skill development for children with phonetic phonematic disorders. Key words: reading skill, reading disorders, phonetic phonemic disorders, phonemic perception, phonemic synthesis, phonemic analysis, correction developmental activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasīšanas traucējumi
dc.subjectfonētiski fonemātiski traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectpirmsskola
dc.titleLasītprasmes veicināšana 5 - 7 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeReading skill development for 5 - 7 years old children with phonetic phonematic disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record