Valodas apguves sekmēšana skolēniem ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Jasūne, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats. “Valodas apguves sekmēšana skolēniem ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem”. Darba autors: Anda Jasūne Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt valodas attīstīšanas iespējas skolēniem ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma 1. nodaļā tiek analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par valodas jēdzienu, faktoriem, kas ietekmē valodas attīstību, valodas sekmēšanas veidiem. Pētījuma 2. nodaļā tiek analizēta literatūra par skolēniem ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma 3. nodaļā izveidots 5./6.c. klases skolēnu ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem raksturojums, veikts pētījums kā valodas attīstību sekmē praktiska darbošanās ar dabas materiāliem un Montessori ideju izmantošana mācību procesā. Atslēgas vārdi – valoda, bērni ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, praktiska darbošanās ar dabas materiāliem. Subject of diploma work. Promoting language learning for students with moderate and severe mental disabilities. Author of the paper: Anda Jasūne. Purpose of the study. Theoretical study and practical study of language development opportunities for students with moderate and severe mental impairment. Chapter 1 analyses psychological and pedagogical literature on the concept of language, factors influencing language development, ways of promoting language. Chapter 2 of the study analyses the literature of pupils with moderate and severe mental impairment. Chapter 3 of the study sets out a description of pupils of class 5./6.c with moderate and severe mental impairment, a study conducted in language development is encouraged by practical handling of natural materials and the use of Montessori ideas in the learning process. Key words: language, children with moderate and severe mental disabilities, practical handling of nature materials.