Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorJaunalksne, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:37Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79695
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53386
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Stāstītprasmes pilnveidošana pirmsskolas izglītības 3. posmā”. Pirmsskolas izglītības 3. posmā notiek intensīva bērnu sagatavošana skolai, un stāstītprasme un tās pilnveidošana ir neatņemama sastāvdaļa, jo šī prasme bērnam būs nepieciešama turpmāk. Darba mērķis ir izpētīt stāstītprasmes pilnveidošanas iespējas pirmsskolas izglītības 3. posmā. Darbā tiek izmantotas tādas pētniecības metodes kā zinātniskās literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apkopošana un analīze. Darbu veido 4 nodaļas. Pirmajā nodaļā ir sniegts teorētisks pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Otrajā nodaļā aprakstīta valodas un runas attīstība, apzināti galvenie termini, kas saistīti ar valodu un runu. Trešā nodaļa veltīta teorētiskam apskatam par stāstītprasmi, tāpat analizēti galvenie termini. Ceturtā nodaļā ir aprakstīts praktiskais pētījums, tā norise, kā arī apkopoti rezultāti. Darbā noslēgumā tiek secināts, ka stāstītprasmes pilnveidošana ir ilgstošs process, kuru ietekmē gan bērna attīstība kopumā, gan bērna personība. Stāstītprasmes pilnveidošanai var izmantot gan dažādus literārus darbus, gan uzskates materiālus, gan bērna personīgo pieredzi un radošumu.
dc.description.abstractThe thesis of diploma is “Improvment of Narrative Skills in the 3rd Stage of Preschool Education”. In the 3rd stage of pre-school education there are intensive preparation of children for school, and narrative skills and their improvment are an important part, as this skill will be needed in the future. The aim of the work is to study the possibilities of improving narrative skills in the 3rd stage of pre-school education. Research methods such as analysis of scientific literature, pedagogical observation, pedagogical experimentation, data collection and analysis are used in the work. This work contents 4 chapters. The first chapter provides a theoretical description of preschool children development. The second chapter describes the development of language and speech, identifies the main terms related to language and speech. The third chapter is devoted to a theoretical overview of narrative skills, as well as the main terms. The fourth chapter describes the practical research, its course, as well as summarizes the results. The work concludes that the development of narrative skills is a long-term process, which is influenced by both the child's development in general and the child's personality. Various literary works, visual materials, as well as the child's personal experience and creativity can be used to improve narrative skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectsaistītā runa
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectpirmsskolas izglītības 3. posms
dc.titleStāstīprasmes pilnveidošana pirmsskolas izglītības 3.posmā
dc.title.alternativeImprovment of Narrative Skills in the 3rd Stage of Preschool Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record