Dabas materiālu izmantošana 5-6 gadu vecu bērnu priekšstatu veidošanā par ģeometriskām formām pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kemlere-Veitmane, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Dabas materiālu izmantošana 5-6 gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanā pirmsskolas izglītības iestādē Darba autors: Solvita Kemlere-Veitmane Darba apjoms: 50 lappuses, kas ietver izmantotās literatūras un avotu sarakstu ar 30 vienībām, kā arī 1 tabulas, 4 attēli un 7 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt dabas materiālu izmantošanu 5 – 6 gadus vecu bērnu priekštatu par ģeometriskām formām veidošanā. Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par priekštatu par ģeometrisko formu veidošanos. Darbā tika izmantoti L. Vengers, A. Lopatina, R.Ukstiņa u. c. autoru darbi. Otrajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par priekštatu par dabas materiālu izmantošanas 5-6 gadus veciem bērniem. Darbā tika izmantoti J.A. Komenskis, J. Cornell, I. Tutina u. c. autoru darbi. Trešajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 5 - 6 gadu vecuma bērnu vecumposmu īpatnībām. Ceturtajā nodaļā apkopota un analizēta pedagoģiskā pieredze dabas materiālu izmantošanā priekštatu par ģeometriskām formām veidošanā. Piekatajā nodaļā aprakstīta dabas materiālu izmantošanas 5-6 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanā pārbaude Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu: Dabas materiālus 5-6.g vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanā var izmantot ar šādiem paņēmieniem: oģeometrisko formu atpazīšanā izmantojot dabas materiālus (piem., ovāls – zīle), okonstruējot ģeometriskās formas ar dabas materiālu palīdzību. Atslēgvārdi: ģeometriskas formas, dabas materiāli, 5-6 gadus veci bērni Title of the work: The use of natural materials in the formation of 5-6-year-old children 's notions of geometric shapes in a pre-school educational institution. Author of the work: Solvita Kemlere-Veitmane Thesis consists of 50 pages, which includes a list of used literature and sources with 30 items, as well as 1 table, 4 figures and 7 appendices. Aim of the research: To study the use of natural materials in the formation of 5-6-year-old children 's notions of geometric shapes. The first chapter analyzes the pedagogical and psychological literature on the formation of the notion of geometric shapes. Works of L. Vengers, A. Lopatina, R.Ukstiņa and others were used. The second chapter analyzes the pedagogical and psychological literature on the use of natural materials in the pedagogical process. Works of J.A. Komenskis, J. Cornell, I. Tutina and others were used. The third chapter analyzes the pedagogical and psychological literature on the peculiarities of the age of 5-6 years. The fourth chapter summarizes and analyzes the pedagogical experience in the use of natural materials to form notions of geometric shapes. The fifth chapter describes the examination of the use of natural materials in the formation of 5-6-year-old children's perceptions of geometric shapes. During the study, the research question was answered: Natural materials can be used to create the idea of geometric shapes of 5-6-year-old children with the following techniques: orecognizing geometric shapes using natural materials (for example, oval-oak acorn), oconstructing geometric shapes with the help of natural materials Keywords: geometric shapes, natural materials, 5-6 years old children.