Uzdevumu, kas pamatoti autentiskās situācijās, izstrāde matemātikā 3.klasei, kuros nostiprināma prasme reizināt un dalīt skaitļus ar 6, 7, 8, 9, 10
Author
Ušvile, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Liene Ušvile. Diplomdarba nosaukums: „Uzdevumu, kas pamatoti autentiskās situācijās, izstrāde matemātikā 3.klasei, kuros nostiprina prasmes reizināt un dalīt ar 6, 7, 8, 9, 10”. Darba mērķis: pētīt, kāda veida uzdevumi jāveido un kādi ieteikumi jāņem vērā skolotājam, lai bērnos veicinātu motivāciju un izpratni par reizināšanas un dalīšanas darbībām, kā arī, izmantojot daudzveidīgu metodiku, stiprināt prasmi skolēniem patstāvīgi veidot uzdevumus ar reizināšanas un dalīšanas darbībām, kas pamatoti reālās dzīves situācijās. Darba sastāvs: ievads, piecas daļas, 20 (divdesmit) apakšnodaļas, secinājumi, 23 (divdesmit trīs) vienību literatūras un avotu saraksts, seši pielikumi. Diplomdarba apjoms: 57 lpp., darbā četras tabulas, seši attēli, seši pielikumi. No pirmās līdz ceturtajai daļai analizēta pedagoģiskā un metodiskā literatūra, salīdzinātas vairāku autoru atziņas par audzināšanas un pedagoģijas pamatatziņām, sākumskolas vecumposma īpatnībām, īpaši izceltas atziņas par digitālo paaudzi, apskatītas galvenās ievirzes mācību programmā matemātikas jomā (saistībā ar izglītības reformu Skola 2030). Piektajā daļā tiek pētīta reālā situācija matemātikas jomā, uzdevumu risināšanā ar reizināšanas un dalīšanas darbību lietošanu 100 tabulas apjomā, pētot skolēnu motivāciju, uzmanības noturīgumu. Aplūkoti daudzveidīgi metodiskie materiāli, izstrādāti uzdevumi, skolēni paši izstrādājuši uzdevumus ar reizināšanas un dalīšanas darbībās 100 tabulas apjomā, kas pamatoti reālās situācijās. Apkopoti ieteikumi reizināšanas un dalīšanas uzdevumu izstrādes prasmju veicināšanai. Atslēgas vārdi: reizināšana, dalīšana, matemātika, bērncentrēta pieeja, sākumskola, digitālā paaudze. The author of the Diploma paper: Liene Ušvile. The title of the Diploma paper: „Development of tasks in Mathematics based on authentic situations, strengthening ability to multiply and divide figures by 6, 7, 8, 9, 10, grade 3”. The aim of the Diploma paper: To study what types of tasks should be developed, what recommendations should teacher take into account to motivate pupils, to promote meaning of multiplication and division, also by using diverse methods to strengthen pupils’ skills to develop tasks with multiplication and division, based on authentic situation The composition of the Diploma paper: Introduction, 5 (five) parts, 20 (twenty subdivisions), conclusions, a list of 23 (twenty three) literature and sources, 6 (six) appendixes. The amount of Diploma paper: 57 pgs., in paper there are 4 (four) charts, 6 (six) pictures, 6 (six) appendixes. The first to fourth part there has been analysed scientific pedagogical and methodical literature, compared conclusions of several authors about the education and pedagogy, characteristics of primary school age, highlighting characteristics of digital generation. There has been described main guidance in Math Curriculum (in context of educational reform “School2030”). In the fifth part there has been studied real situation in mathematics, grade 3, resolving tasks with multiplication and division in range of 100’s table. There has been studied pupil’s motivation’s level, attentions’ sustainability. There have been examined varied methods, developed tasks; pupils have been developed tasks with multiplication and division on their own, based on authentic situations. There have been summarized suggestions on promoting mathematical skills in creating multiplication and division tasks. Key words: multiplication, division, mathematics, child-centred approach, primary school, digital generation.