Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evija
dc.contributor.authorAleksejeva, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-26T02:01:46Z
dc.date.available2021-01-26T02:01:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79797
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53403
dc.description.abstractIr svarīgi vērst uzmanību uz lasīšanas prasmēm, mācoties angļu valodu. Tā ir unikāla prasme, jo tā tiek apgūta, lai vēlāk izmantojot to varētu padziļināt savas zināšanas lasot. Pašnovērtējums mūsdienās ieņem lomu valodas apguves procesā un var tikt izmantots valodas apguvei. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, vai pašnovērtējums var tikt izmantots, lai uzlabotu lasīšanas prasmes angļu valodā, 6. klasē. Diplomdarbā izmantotā pētījuma metode ir gadījuma pētījums. Tika izmantotas četras datu ieguves metodes – dokumentu analīze, lai novērtētu lasītprasmi ar izpratni (skolēnu lasīšanas uzdevumi) un skolēnu lasīšanas pašnovērtējumu rezultāti (skolēnu lasītprasmes pašnovērtējuma uzdevumi), aptaujas gadījuma izpētes noslēgumā, lai uzzinātu skolēnu viedokļus par lasītprasmes un pašnovērtēšanas mācību procesu, kā arī pētnieka dienassgrāmatas ieraksti (pētnieka pieraksti, dokumentējot to, kā skolēni fiziski un emocionāli reaģēja pētījuma laikā). Pētījuma rezultāti parādīja, ka pašnovērtēšana var tikt izmantota, lai uzlabotu lasītprasmi 6. klasē. Dokumentu analīze un aptaujas dati liecina, ka skolēnu lasītprasme uzlabojās pētījuma laikā un to lasīšanas pārliecība palielinājās. Neskatoties uz to, ka lasītprasme uzlabojās visos skolēnos, tas vairāk bija redzams grupā ar sākumā vājāku lasītprasmi. Lai noteiktu precīzāku pašnovērtējuma ietekmi, gadījuma izpēti varētu veikt ilgāk. Atslēgas vārdi: lasīšanas prasmes, pašnovērtēšana, angļu valodas mācīšanas un mācīšanās, skolēni 6. klasē.
dc.description.abstractReading is essential in the English language learning process. Moreover, it is a unique skill. First of all, it must be learnt as reading for reading purposes, but later it can be developed for learning. Nowadays self-assessment is playing a role in a language classroom and is seen as a beneficial tool in the language learning process. Therefore, the aim of the Diploma paper is to identify if self-assessment can be used to improve reading skills in English in Grade 6. The chosen research method is a case study and the following data collection methods were used to complete the research: document analysis to assess reading comprehension (students’ reading tasks) and students’ reading self-assessment results (students’ self-assessment activities on reading comprehension), questionnaires at the end of the case study to find out students’ opinions on the learning process of reading accompanied by self-assessment and researchers’ diary accounts (notes taken by the researcher, documenting the students’ emotional and physical response during the research). The research results showed that self-assessment can be used to improve reading skills in Grade 6. Document analysis and questionnaires showed that students’ reading skills improved over the course of the case study and their reading confidence increased. Even though reading skills improved for all students, more improvement was seen for students who began the study with weaker reading skills. To find out more precisely how much self-assessment influences reading skills, the case study could be carried out for a longer period. Key words: reading skills, self-assessment, the English language teaching and learning, students in Grade 6.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasīšanas prasmes
dc.subjectpašnovērtēšana
dc.subjectangļu valodas mācīšanas un mācīšanās
dc.subjectskolēni 6. klasē
dc.titlePašvērtējums angļu valodas lasītprasmes uzlabošanai 6.klasē
dc.title.alternativeSelf-assessment to improve Reading Skills in English in Grade 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record