5 – 7 gadīgu bērnu lasīt-rakstīt apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Žīgure, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir ”5 – 7 gadīgu bērnu lasīt-rakstīt apguves veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.” Darba autore - Lelde Žīgure. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt metodes un paņēmienus 5 – 7 gadīgu bērnu lasīt-rakstīt prasmju apguves sekmēšanā. Pētījumā izvirzītais uzdevums raksturo mērķa sasniegšanas un hipotēzes pārbaudes procesu. Hipotētiski tiek pieņemts, ka bērna netiešā un tiešā lasīt-rakstīt prasme ir saistīta ar bērna iespējām izvēlēties sev nozīmīgu darbību no piedāvātiem rotaļnodarbības paņēmieniem un pašizteikšanās radošā pedagoģiskajā vidē. Bakalaura darbu veido ievads, divas galvenās nodaļas ar apakšnodaļām, ieteikumi un secinājumi par teorētiskās literatūras analīzes un pētījuma praktiskās daļu, izmantotās literatūras saraksta un pielikuma. Darbā izmantotās metodes: Teorētiskās- literatūras analīze un empīriskais pētījums rezultātu kvantitatīvā analīze. Teorētiskajā pētījumā analizētas autoru atziņas par raksturīgākajām iezīmēm pirmsskolas pedagoģijas un psiholoģijas teorijām. Empīriskajā pētījuma daļā tiek izvirzīti noteikti kritēriji, pēc kuriem tiek noteikts 5-7 gadīgu bērnu lasīt-rakstīt prasmes apguves līmenis pirms un pēc apguves veicināšanas mērķtiecīgi organizētā pedagoģiskajā procesā. Tāpat tiek aprakstītas metodes un uzdevum, kuri veicina lasīt-rakstīt prasmju apguvi akcentējot netiešās prasmju apguves metodes un apvienojot tās ar tiešās apguves metodēm. Bakalaura darbā izmantoti 64 literatūras avoti, ietverti 22 attēli, 5 tabulas, secinājumi, priekšlikumi un pievienoti 8 pielikumi. Bakalaura darba apjoms 72 lpp. The subject of bachelor's work is “Promoting the learning of 5-7-year olds in preschool teaching.” Author of the work - Lelde Zigure. The aim of the study is to theoretically and practically explore methods and techniques for reading-to-write for 5-7-year-olds in the promotion of skills learning. The objective of the study describes the process of achieving the target and testing the hypothesis. Hypotheticals assume that a child's indirect and direct readingwriting skills relate to a child's ability to choose a significant activity from the proposed playing practices and self-expression in a creative pedagogical environment. The work of the bachelor shall consist of an introduction, two main chapters with subdivisions, recommendations and conclusions on the practical part of the theoretical literature analysis and study, a list of authorities used and an attachment. Methods used at work: Analysis of theoretical literature and quantitative analysis of the results of empirical studies. The theoretical study analyses the authors' findings about the characteristics of teaching and psychology theories in preschool. The empirical part of the study sets out certain criteria for setting the level of literacy for 5-7-yearolds in a targeted pedagogical process prior to and after the promotion of learning. It also describes the methods and tasks of promoting reading-writing skills learning by highlighting indirect skills learning methods and combining them with direct learning methods. The bachelor's work employs 64 literature sources, contains 22 images, 5 tables and 8 attachments. The amount of bachelor's work 72 pages.