Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorVizbule, Vēsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:01:59Z
dc.date.available2021-01-29T02:01:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79189
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53427
dc.description.abstractBakalaura darba temats – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis – Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanos, iepazīstot, izzinot literāro darbu. Darba pirmajā nodaļā tiek apkopotas un analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par attieksmēm, sniegts attieksmes vispārīgs raksturojums, atklātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes veidošanās likumsakarības, aprakstīta literāro darbu ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanos. Darba otrajā nodaļā ir atspoguļots empīriskais pētījums, kā ar literārā darba palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes veidošanos pret dabu. Ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti kritēriji bērnu attieksmes vērtēšanai. Ir izvērtēta bērnu attieksme pret dabu pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Nodaļas beigās izdarīti svarīgi secinājumi, ka literārais darbs palīdz bērniem veidot pozitīvu attieksmi pret dabu un uzlabot jau esošo. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērniem pozitīvas attieksmes veidošanos pret dabu tad: •ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna interesēm, pieredzei, tā brīža situācijai, •ja bērnam ir iespēja piedalīties aktivitātēs dabā, •ja bērns redz pozitīvas attieksmes paraugu. Bakalaura darba struktūra – ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, ieteikumi pedagogiem, 3 tabulas, 10 attēli, 4 pielikumi. Izmantoti 53 informācijas avoti. Darba apjoms 69 lpp. Atslēgas vārdi: attieksme, literārais darbs, daba, vecākais pirmsskolas vecums, pedagoģiskais process.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is the formation of positive attitudes of older pre-school children towards nature in the process of getting acquainted with literary works. The aim of the bachelor's thesis - To study the formation of positive attitudes of older pre-school children towards nature by getting to know and learning about literary work. The first chapter summarizes and analyzes the findings of various teachers and psychologists about attitudes, provides a general description of attitudes, reveals the regularities of the formation of positive attitudes of older preschool children, describes the influence of literary works on the formation of positive attitudes of preschool children. The second chapter presents an empirical study of how literary work can promote the formation of a positive attitude towards nature of older preschool children. The methodological substantiation of the research is provided, the criteria for the evaluation of children's attitudes are developed. Children's attitudes towards nature were assessed at the beginning and at the end of the study. At the end of the chapter, important conclusions are made that literary work helps children to form a positive attitude towards nature and improve what already exists. In the empirical part, the hypothesis was confirmed that literary works promote the formation of a positive attitude of children towards nature then: •if they are selected according to the child's interests, experience, current situation, •if the child has the opportunity to participate in outdoor activities, •if the child sees a positive attitude pattern. Structure of the bachelor's thesis - introduction, two chapters with subsections, conclusions, recommendations for teachers, 3 tables, 10 figures, 4 appendices. 53 sources of information were used. Thesis consists of 69 pages. Keywords: attitude, literary work, nature, senior preschool age, pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectattieksme
dc.subjectliterārais darbs
dc.subjectdaba
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDevelopment of positive attitudes of older pre-school children towards nature in the process of getting acquanted with literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record