Rokdarbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanai
Autor
Cepurniece, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: “Rokdarbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanai”, kura autore ir Dina Cepurniece. Pētījuma mērķis ir izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas rokdarbos. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīta hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība rokdarbos tiek sekmēta, ja: •tiek veidota radoša vide; •tiek nodrošināta bērnam iespēja patstāvīgi izvēlēties daudzveidīgus materiālus; •tiek atbalstīta bērna radošā pašizpausme. Darba struktūra sastāv no divām nodaļām: teorētiskās un empīriskās – praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīts radošuma un radošās darbības vispārīgs raksturojums, pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstība, rokdarbi radošās darbības sekmēšanai, pedagoģiskie nosacījumi radošās darbības sekmēšanai, kas balstās uz I. Beļicka, R. Bebres, I. Freibergas, R. Fišera, D. Eidera, P. Veilera u.c. autoru atziņām. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās 11 vecākā pirmsskolas vecuma bērni vecumā no 5 līdz 6 gadiem. Tiek veikts bērnu radošās darbības novērtējums sākumā, veikts praktiskais darbs ar bērniem, un radošās darbības novērtējums pēc praktiskajām nodarbībām, kā arī iegūto rezultātu analīze. Pētījuma praktiskajā daļā tika pārbaudīta izvirzītā hipotēze un tā apstiprinājās, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība rokdarbos tiek sekmēta, ja pedagogs nodrošina radošu vidi, bērnam ir iespējams izvēlēties daudzveidīgus materiālus un tiek atbalstīta bērnu radošā pašizpausme radošajā procesā. Bakalaura darbs sastāv no 79 lapām, 3 tabulām, 23 attēliem, 8 pielikumiem, 95 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: Rokdarbi, radošums, radošā darbība, vecākais pirmsskolas vecums, sekmēšana. The theme of the Bachelor work: “Handicrafts in the older preschool age children promoting creativity.” The author is Dina Cepurniece. Purpose of research is explore older preschool children creativity opportunities with promoting handicrafts. To reach the goal, was raised hypothesis: the older preschool age children creative activity during in handicrafts succeed, if: •Environment is creative; •There is an option for child independently choose from variety of materials; •There is support for child creative self- expression. Structure of the Bachelor work consists of two sections: theoretical and empirical – practical part. Theoretical part describes the creativity and general character of the creative activities, development of creative activity of preschool children, handicrafts for creative activity, pedagogical conditions for the promotion of creative activity, based on I. Beļicka, R. Bebres, I. Freibergas, R. Fišera, D. Eidera, P. Veilera and etc. Author´s conclusions. In the practical part, research is made in X preschool educational institution. Participants are 11 older preschool childrens aged 5 to 6 years. The evaluation of children creative activity is performed before, practical work with children, and evaluation of creative activity after practical lessons, as well as the analysis of obtained results. In the practical part of the research, the hypothesis was tested and it was confirmed, that the creative activity of older preschool children in handicrafts is successful if teacher provide creative environment, there is an option for children independently choose from variety of materials and support for children creative self-expression in creative process. The Bachelor work consists of 79 pages, 3 tables, 23 images, 8 appendixes, 95 literature sources. Keywords: Handicrafts, creativity, creative activity, older preschool age, promoting.