Skolēnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas problēmas un risinājumi vispārizglītojošā skolā
Author
Dzinēja, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir izstrādāts par tēmu “Skolēnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas problēmas un risinājumi vispārizglītojošā skolā”. Bakalaura darba autore: Jekaterina Dzinēja Darba izvēlētā temata aktualitāte pamatojama ar to, ka mūsdienās skolēni ar dzirdes traucējumiem tiek iekļauti vispārizglītojošajās skolās, pedagogi un vecāki sastopas ar dažāda rakstura problēmām iekļaujot skolēnus ar dzirdes traucējumiem vispārizglītojošajās skolās, tādēļ būtiski izpētīt intervējot skolotājus un vecākus kā var atrisināt šīs problēmas. Pētījuma mērķis: Veikt teorētisku un praktisku pētījumu par skolēnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas vispārizglītojošajā skolā problēmām un to risinājumiem, izmantojot skolotāju, vecāku un skolēnu sniegtās intervijas. Pētījums sastāv no divām daļām - teorētiskā un empīriskā pētījuma. Pētījuma teorētiskā daļā tika izpētīta skolēnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas vispārizglītojošajā skolā nozīmība un konkrētu skolēnu iekļaušanas vispārizglītojošajā skolā problēmas. Empīriskā pētījumā tika izveidotas intervijas skolotājiem, vecākiem un skolēniem, izstrādāti ieteikumi skolotājiem un ieteikumu vecākiem kā arī veikta vecāku, skolotāju un skolēnu interviju rezultātu analīze. Pētījumā tika sniegta atbilde uz jautājumu, kā vispārizglītojošās skolās iekļaut skolēnus ar dzirdes traucējumiem. Tas iespējams, ja sākumskolas skolotāja individualizēs mācību saturu, skolotāja izmantos FM sistēmu, sadarbosies ar speciālais pedagogu, logopēdu, skolotāja palīgu, psihologu. Skolotāja cieši sadarbosies ar skolēna ģimeni. Atslēgvārdi: individualizācija, diferenciācija, skolēni ar dzirdes traucējumiem, pedagoģiskais process, mācību saturs, izglītošana. Bakalaura darba apjoms: 52 lpp., 3 pielikumi The bachelor's thesis is developed on the topic "Problems and solutions of inclusion of students with hearing impairments in general education school". Author of the bachelor's thesis: Jekaterina Dzinēja The topicality of the chosen topic is based on the fact that nowadays students with hearing impairments are included in general education schools, teachers and parents face various problems in including students with hearing impairments in general education schools, therefore it is important to study how to solve these problems by interviewing teachers and parents. Aim of the research: To carry out a theoretical and practical research on the problems of inclusion of students with hearing impairments in general education schools and their solutions, using interviews provided by teachers, parents and students. The research consists of two parts - theoretical and empirical research. The theoretical part of the study investigated the importance of inclusion of students with hearing impairments in general education schools and the problems of inclusion of specific students in general education schools. The empirical study included interviews with teachers, parents and students, developed recommendations for teachers and recommendations for parents, and analyzed the results of interviews with parents, teachers and students. The study provided an answer to the question of how to include students with hearing impairments in general education schools. This is possible if the primary school teacher individualizes the study content, the teacher uses the FM system, cooperates with a special pedagogue, speech therapist, teacher's assistant, psychologist. The teacher will work closely with the student's family. Keywords: individualization, differentiation, students with hearing impairments, pedagogical process, study content, education. Bachelor's thesis: 52 p., 3 annexes.