Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu caurviju prasmes-sadarbības pilnveide rotaļās un spēlēs
Author
Ančipānova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura/ Kvalifikācijas darba autors: Elīna Ančipānova Bakalaura darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu caurviju prasmes – sadarbība pilnveide rotaļās un spēlēs” Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstīšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar saskarsmes un sadarbības jēdzienu un tā atšķirībām, sadarbības būtību, nozīmi, īpatnībām un sadarbības prasmju veidiem. Uzmanība tiek vērsta uz vidējā pirmskolas vecuma bērnu personības attīstību pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Šajā nodaļā aprakstīts, kā izmantojot rotaļas un spēles, tiek veicināta bērna sadarbības prasmju attīstība pirmsskolā, un kāda loma šo prasmju attīstībā ir pirmsskolas skolotājam. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar rotaļu un spēļu palīdzību var veicināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstību. Tika veikts bērnu sākotnējais sadarbības prasmju novērtējums gada sākumā, sākot apmeklēt pirmsskolu un mācību gada beigās. Sadarbības prasmju attīstība tika sekmēta ar rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu sadarbības prasmes tiks sekmētas, ja tiks nodrošināts laiks un vide bērnu patstāvīgajām rotaļām, kā arī, ja tiks piedāvāts rotaļas un spēles, kurās bērni būs ieinteresēti sadarboties, vienoties, piekāpties un uzklausīt citam citu. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, rotaļa, spēle, caurviju prasmes Bakalaura darbs sastāv no 61 lappusēm, tsk. – 7 tabulas, 7 attēli, 7 pielikumi. Izmantoti 59 informācijas avoti. Author of Bachelor/ Qualification Thesis: Elīna Ančipānova The Topic of the Bachelor Thesis: „Transversal skills of middle preschool age children – improvement of cooperation through games and play” The Aim: Theoretical and practical identification of the possibilities for developing collaboration skills of middle preschool children through games and play. The first chapter of the Thesis introduces the concept of communication and collaboration and its differences, as well as the essence, meaning, peculiarities and types of collaboration skills. Attention is paid to the development of the personality of middle-school children by studying the regularities of the age group and the factors that influence it. This chapter describes how play and games promote the development of a child's collaboration skills in pre-school, and what role a pre-school teacher plays in the development of these skills. In the second chapter, an empirical study was conducted on how the development of collaboration skills of middle school children can be promoted through games and play. An initial assessment of children's collaboration skills was carried out at the beginning of the school year, starting at pre-school and at the end of the school year. The development of collaboration skills was facilitated through games and comparative analysis was performed. The empirical part confirmed the hypothesis, given the proposed conditions that children's collaboration skills will be improved if the time and environment for children's independent play is provided, as well as if games and play are offered in which children are interested in cooperating, agreeing, yielding and listening to each other. Keywords: collaboration, cooperation skills, games, play, transversal skills The bachelor's thesis consists of 61 pages, incl. - 7 tables, 7 figures, 7 appendices. 59 sources of information have been used.