Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorLivčāne, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:06Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79323
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53441
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Latviešu valodas apguves iespējas mazākumtautību skolēniem kompetenču pieejā Darbs izstrādāts ar mērķi – pētīt latviešu valodas apguves iespējas mācību procesā sākumskolā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts bilingvisma jēdziens un Latviešu valodas prasmes, mazākumtautības sākumskolā 6. klases skolēniem (11-12) gadu vecums. Būtiskās izmaiņas gan izglītības, gan valodas likumos radīja izglītībai jaunu uzdevumu – veicināt ātrāku sabiedrības integrāciju Par teorētisko bāzi galvenokārt kalpoja tādi autori kā Fullan, A. Alijevs, K. Beikers, K. Kerstena (Kersten), T. Somers, A. Šalme, M. Raiders, Van Driel, u.c. Empīriskajā daļā izvirzīta hipotēze: latviešu valodu 6. klasē ir sekmīgāka tad, ja pedagogs: • rada pozitīvu emocionālo fonu un valodas apguves vidi; • zina psiholoģiski pedagoģisko nosacījumos sekmīgai valodas apguvei sākumskolā; • izmanto skolēna valodas attīstība līmenim atbilstošus uzdevumus un sadarbības formas. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: Ka izpildot izvirzītos kritērijus skolēnu zināšanu līmenis uzlabojās. Bakalaura darba apjoms: 77 lpp., ietver 5 attēlus, 6 tabulas, 8.diagramma izmantoti. 60 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: bilingvālā izglītība, vecākā sākumskola vecuma bērni, latviešu valoda mazākumtautībām, latviešu valodas apguve.
dc.description.abstractBachelor thesis: Opportunities for Latvian language learning for minority students in the competence approach Main changes for education and language laws made a task - to contribute faster integration of society in Latvia. The purpose of this thesis is to analyses and define Latvian language learning principles for secondary kids, who study in bilingual education model. This thesis is presented in two parts: Theoretical part presents an analysis of bilingual term and Latvian language skills, minority primary school for 6th grade students (11-12) years of age. to study the possibilities of learning the Latvian language in promoting the learning of the Latvian language of minority children. These materials were used as a source: K. Baker, K. Kersten, T. Somer, A. Shalme, M. Rader, Aliev, Fullan A. Van Driel and other. Empirical part presents a series: Latvian language in 6th grade is more successful if they prefer to learn and improve their progress and if the teacher: • creates an emotional pedagogical and linguistic environment. • knows the psychological and pedagogical conditions for successful language learning. • Uses school language development level-appropriate tasks, developing thinking and applying new technologies in the learning process. The obtained results allow to confirm the initially hypothesis: That the level of students' knowledge improved by fulfilling the set criteria. Bachelor thesis consists of 77 pages, 5 images, 6 tables, 8 diagrams. 60 sources, 3 appendixes. Keywords: bilingual education, secondary school kids, Latvian language for minorities, Latvian language acquisition.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbilingvālā izglītība
dc.subjectlatviešu valoda mazākumtautībām
dc.subjectlatviešu valodas apguve
dc.subjectvecākā sākumskola vecuma bērni
dc.titleLatviešu valodas apguves iespējas mazākumtautības skolēniem kompetenču pieejā
dc.title.alternativeOpportunities for Latvian language learning for minority students in the competence approach
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record