Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Freiberga, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbu veido divas daļas – teorētiskā daļa un empīriskā daļa, katrai daļai ir apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu un filozofu teorētiskās atziņas par radošuma vispārīgu raksturojumu. Sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums, apskatīti literārie darbi kā radošuma sekmētāji vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir pētījuma metodoloģiskais pamatojums, veikts pētāmās grupas radošuma raksturojums pirms un pēc pētījuma. Tika izstrādāti radošās darbības vērtēšanas kritēriji. Atspoguļota pētījuma gaita – bērnu iepazīstināšana ar literārajiem darbiem, ir atspoguļotas bērnu sarunas un radošie darbi, veikta to analīze un izdarīti secinājumi. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: literārie darbi sekmē bērnu radošumu tad, ja tiek atlasīti literārie darbi atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un konkrētajai situācijai, tiek radīta brīva, nepiespiesta un radoša vide, tiek atbalstītas bērnu aktivitātes. Darba struktūra: ievada, divām daļām, secinājumiem, ieteikumiem, 58 literatūras un informācijas avotiem (no kuriem 14 svešvalodā) un pielikumiem. Darba apjoms ir 79 lpp. Atslēgas vārdi: radošums, literārie darbi, vecākais pirmsskolas vecums, radošuma attīstība. The topic of bachelor thesis: Development of creativity of older preschool children through the process of getting acquainted with literary works. The aim of thestudy: to study the development of creativity of older preschool children in the process of getting acquainted with literary works. The bachelor's thesis consists of two parts – theoretical part and empirical part, each part has subsections. The theoretical part summarizes and analyzes the theoretical findings of educators, psychologists and philosophers on the general characteristics of creativity. There are provided the psychological characteristics of older preschool children and viewed the literary works that are considered as a creator of creativity for older preschool children. In the empirical part there is a methodological substantiation of the research, the creativity of the research group is characterized at the beginning and at the end of the research. Criteria for evaluating creative activity were developed. There is the reflection of the research – introduction of children to literary works, children's conversations and creative works are reflected, their analysis is performed and conclusions are made. The hypothesis was confirmed during the study: Literary works promote children's creativity if they are selected in accordance with children's interests, experience and specific situation, a free, relaxed and creative environment is created, and children's activities are supported. Structure of the work: introduction, theoretical part of the thesis, empirical part of the thesis, conclusions, used literature and information sources 58 (of which 14 are in a foreign language) and annexes. Amount of work is 79 pages. Keywords: creativity, literary works, older preschool age, development of creativity.