Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorSadajeva, Aļina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:09Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79333
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53446
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Aļina Sadajeva. Bakalaura darba nosaukums: “4-5 gadīgu bērnu muzikālās uztveres attīstība mūzikas klausīšanās procesā”. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu muzikālās uztveres spēju sekmēšanas iespējas, izmantojot mūzikas klausīšanos. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās nodaļas, secinājumiem. Pirmajā nodaļā apkopota literatūra par muzikālās uztveres attīstību vidējā pirmsskolas vecumā, aprakstītas teorētiskās atziņas par muzikālo uztveri un tās īpašībām. Tāpat arī tiek pētīta literatūra par mūzikas klausīšanos, kas sekmē muzikālo uztveri. Darbā tiek analizētas teorētiskās atziņas, par darba formām un metodiskajiem paņēmieniem, kurus ieteicams pielietot mūzikas klausīšanās procesā. Otrajā nodaļā tiek veikts pētījums par Rīgas X Pirmsskolas izglītības iestādes 4-5 gadīgu bērnu muzikālās uztveres attīstību, pielietojot mūzikas klausīšanos. Izpēte notika divos posmos - pirmajā posmā 2019.gadā tiek veikta bērnu novērošana, izmēģinājuma darbs un rezultātu apkopojums, kā arī analizētas intervijas, par pētāmo problēmu. 2020. gadā tika veikts atkārtots izmēģinājuma darbs, salīdzinot visa pētījuma laikā iegūtos rezultātus. Bakalaura darbs sastāv no 78 lappusēm, satur 6 tabulas un 10 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 46 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darbā ietverti 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: muzikālā uztvere, mūzikas klausīšanās, muzikālais tēls, iztēle, emocionālais pārdzīvojums, improvizācija, mākslinieciskā darbība.
dc.description.abstractThe author of the Bachelor Thesis: Aļina Sadajeva. The theme of the Bachelor Thesis: ‘Development of Musical Perception of Children 4-5 Years Old in the Process of Listening Music’. The aim: explore theoretically and research practically musical perception of middle age preschoolers by listening to music. The Bachelor Thesis consists of introduction, theoretical and practical chapters, conclusions. The first chapter presents the theoretical literature on development of musical perception of middle age preschoolers, describes the theoretical findings about musical perception and its properties. Also, there is studied literature on listening to music, which improves musical perception. The work analyses the theoretical conclusions, forms of work and methodological approaches, which are recommended to use in the process of listening to music. The second chapter displays the findings of the research - development of musical perception of children 4-5 years old using listening to music in Riga X Preschool. The research took place in two stages. In 2019 preschoolers were observed, a trial work was carried out, interviews about the research problem were analyzed. In 2020 the trial work was repeated and results were compared for all the research period. The volume of paper: 78 pages, 46 literature sources, 6 tables, 10 figures, 9 appendices. Key words: musical perception, listening to music, musical image, imagination, emotional experience, improvisation, artistic activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmuzikālā uztvere
dc.subjectmūzikas klausīšanās
dc.subjectmuzikālais tēls
dc.subjectemocionālais pārdzīvojums
dc.subjectimprovizācija
dc.title4-5 gadīgu bērnu muzikālās uztveres attīstība mūzikas klausīšanās procesā
dc.title.alternativeDevelopment of Musical Perception of Children 4-5 Years Old in the Process of Listening Music
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record