Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorLegzda, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:10Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79335
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53447
dc.description.abstractBakalaura darba temats - 3 - 4 gadīgu bērnu pašregulācijas prasmju sekmēšana rotaļās. Pētījuma mērķis - izzināt kā organizēt rotaļāšanās procesu, lai veicinātos pašregulācijas prasmes. Pētījuma pielietotās metodes: bērnu novērošana, daļēji strukturēta intervija. Bakalaura darbu veido, ievads, teorija, kas sastāv no divām daļām, pētījama empīriskās daļas, kas satur bērnu novērojumu pirmsskolā un rotaļās, kā arī intervijās izpētīts skolotāju viedoklis par pašregulācijas prasmju veicināšanu pirmsskola, pētījuma rezultātiem un secinājumiem, izmantotā literatūras avotiem un pielikumiem. Teorētiskajā pētījumā tika analizēti pašregulācijas prasmju veicināšanas paņēmieni, rotaļu, it sevišķi bērnstrukturēto - lomu rotaļu iespaids uz bērnu pašregulācijas prasmju attīstību. Teorētiskā pētījuma daļa balstīta uz I. Stangaines, A. Šponas, D. Dzinteres, D. Lieģenieces u.c. autoru atziņām, kā arī izmantota informācija no projekta skola2030. Pētījuma empīriskajā daļā tika novērots kā mainās bērnu pašregulācijas prasmju rādītāji ilgākā laika periodā par pamatu šo prasmju veicināšanā izmatojot rotaļu, izvērtējot kāda rotaļu organizācijas forma ir nozīmīgāka pašregulācijas prasmju veicināšanā. Lai noteiktu rezultātus tika izmantota aprakstošā statistika un stabiņu diagrammas. Izanalizējot novērojumu un pētījuma rādītājus, tika konstatēts, ka bērniem piemērotākā rotaļu organizācijas forma, kas veicina pašregulācijas prasmes ir bērnstrukturētas rotaļas. Bakalaura darbā iekļauti 36. literatūras avoti, 7 tabulas, 8 attēli un 2. pielikumi. Bakalaura darba apjoms 50 lapas. Atslēgas vārdi: pašregulācija, rotaļa, paškontrole, emocijas, atdarināšana
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis - promoting self-regulation skills through games for 3-4 year olds The aim of the research - explore how to organize the gaming process to promote self-regulation skills. Research methodology: observation of children in preschool, partially structured interview. The bachelor's thesis consists of introduction, theory, which consists of two parts; empirical part of the research contains the observation of children in preschool and gaming. Through interviews was explored the teachers opinion about promoting self-regulation skills in preschool. Paper consists of research results and conclusions, used literature sources and appendices. Theoretical research analyzed the methods of promoting self-regulation skills, the impact of games, especially child-structured - role-games impact on the development of children's self-regulation skills. The theoretical part of the research is based on I. Stangaine, A. Špona, D. Dzinteres, D. Lieģenieces and others authors' findings, also used information from the project school2030 In the empirical part was observed how the indicators of children's self-regulation skills changed in the longer time period, using games to improve these skills and exploring which form of play organization is with larger important in promoting self-regulatory skills. Descriptive statistics and bar charts were used to determine the results. Analyzing the observation and research indicators, it was concluded that the most suitable form of play organization for children, which improves self-regulatory skills, is child-structured play. The bachelor's thesis includes 36 references, 7 tables, 8 pictures and 2 attachments. The volume of the bachelor's thesis is 50 pages. Keywords: self-regulation, game, self-control, emotions, imitation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpaškontrole
dc.subjectemocijas
dc.subjectatdarināšana
dc.title3-4 gadīgu bērnu Pašregulācijas prasmju sekmēšana lomu rotaļās
dc.title.alternativePromoting Self-Regulation Skills in 3-4 Year-Old Children in role games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record