Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanās radošajā rotaļā
Author
Bērziņa, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanās radošajā rotaļā. Darba autore: Laima Bērziņa Darba mērķis: Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērna dialogrunas veidošanos radošajā rotaļā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas un raksturotas pedagoģijas, psiholoģijas, filozofijas un zinātnieku atziņas par valodu un runu. Ir sniegts vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas raksturojums, akcentējot dialogrunas veidošanos kā vienu no galvenajiem uzdevumiem vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Atklāta rotaļas nozīme bērnu dialogrunas sekmēšanā. Empīriskajā daļā ir atspoguļots pētījums par bērnu dialogrunas sekmēšanu radošajā rotaļā, ir veikts pētījuma metodoloģiskais apraksts, izveidoti dialogrunas vērtēšanas kritēriji, kas vērtē dialogrunu un tās attīstības līmeni pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījumā ir atspoguļots bērnu radošo rotaļu apraksts, iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: radošā rotaļa sekmē vidējā pirmsskolas vecuma bērna dialogrunas pilnveidi; •ja tiek radīta rotaļu norisei labvēlīga vide; •dienas ritā tiek atvēlēts laiks bērnu rotaļām; •pedagogs ar cieņu izturas pret bērnu pašu radītajām rotaļām. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas,4 tabulas, 9 attēli, secinājumi, priekšlikumi, lieratūras avotu saraksts. Darba apjoms: 49 lapas. Atslēgas vārdi: runas un valodas raksturojums, vidējais pirmsskolas vecums, radošā rotaļa, dialogruna. Title of the Bachelor Paper: Development of Dialogue Skills of Middle Preschool Age Children through the Creative Play. Author of the Paper: Laima Berzina Aim of the Paper: To research the development of dialogue skills of middle preschool age children through the creative play. The Bachelor Paper consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical parts: analyses and characterises pedagogical, psychological and scientific cognitions about language and speech. Characteristical features of language and speech of middle preschool age children is given, underlining the development of dialogue skills as the one of major tasks for middle preschool age children. The meaning of a play in the process of improvement of children dialogue skills is discovered. Empirical part: reflects the research on the dialogue skill improvement though the creative play, methodology of the research is described, evaluation criterias are formed to evaluate dialogue skills and the level of their development at the beginning of the research and at the end of it. The description of creative plays for children and the results gained were analysed and reflected in tables and diagrams of the research. The hypothesis: proposed in the research has approved in the process of investigation: creative play promotes the improvement of dialogue skills of middle preschool age children; • if the conductive environment for playing is established; • if in the day mode there is an assigned time for children playing; • if teacher’s attitude is respectful to children’s own created plays; The Paper consists of: introduction, two parts, nine pictures, four tables, conclusions, suggestions, 33 bliterary sources. The amount of the Bachelor Paper is 49 pages. Key words: speech and language features, middle preschool age, creative play, dialogue speech.