Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dikcijas pilnveide mīklu minēšanas procesā
Author
Nemeša, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dikcijas pilnveide mīklu minēšanas procesā. Bakalaura darba autore: Monta Nemeša. Darba vadītāja: Dr.paed. profesore Maruta Sīle Pētījuma mērķis: pētīt dikcijas pilnveides iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mīklu minēšanas procesā. Pētījuma objekts: mīklu minēšanas process dikcijas pilnveidei Ogres X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets: dikcijas pilnveide četrgadīgiem bērniem. Pētījuma hipotēze - dikcijas pilnveide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mīklu minēšanas procesā būs sekmīgāka, ja: 1.tiks ievērota katra bērna individuālā attīstība; 2.notiks sekmīga vecāku un skolotāju sadarbība; 3.katrs bērns tiks uzmanīgi uzklausīts. Pētījuma uzdevumi – 1.Analizēt zinatniskās teorijas par dikciju un tās ietekmējošiem faktoriem. 2.Raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dikciju. 3.Organizēt empīrisko pētījumu. 4.Analizēt empīrisko pētījumu par dikcijas pilnveidi vidējā pirmsskolas vecuma bērniem mīklu minēšanas procesā rezultātus. Darbā izmantotās metodes: Teorētiskā: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; Empīriskā: izmēģinājuma darbība, novērošana, pārrunas; Matemātisko datu statistiskā analīze. Lai darba autore sasniegtu pētījuma mērķi, darba pirmajā daļā tiek atklātas zinātnieku atziņas par dikciju un artikulāciju. Kā arī vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Otrajā daļā tiek organizēts pētījums par mīklu minēšanas procesu, kas pilnveido dikciju. Rezultātu apkopošana un secinājumu izdarīšana. Bakalaura darba apjoms: 54 lapas, 1 attēls, 10 tabulas, 2 pielikumi, izmantoti 32 informācijas un literatūras avoti. Atslēgas vārdi: mīklas, dikcija, artikulācija, skaņas, pirmsskola. Title of the thesis: The average preschool age children's improvement of diction dough in the process of mentioning Author: Monta Nemeša Advisor: Dr.paed. profesore Maruta Sīle The theoretical part of the thesis is based on the knowledge of A. Apele, V. Ruke-Dravina, I. Miltina, V. Korbe, V. Kalniņa, Dz. Skrube. Goal of the study: to study the possibilities of improving diction average preschool age for children doughin the process of mentioning. The subject of the research: improvement of diction for four-year-old children. Research objectives: 1.To analyze scientific theories about diction and its influencing factors. 2.Describe the diction of average preschool age children. 3.Organize an empirical study. 4.To analyze the results of empirical research on the improvement of diction for average preschool age children in the process of ridding. Hypothesis: improvement of diction for average preschool age children in the process of mentioning puzzles will be more successful if: 1.the individual development of each child will be taken into account; 2.there will be successful cooperation between parents and teachers; 3.each child will be listened to carefully. Method of research: Theoretical: analysis of pedagogical and psychological literature; Empirical: observation and analysis of results; Statistical analysis of mathematical data. In order for the author to achieve the goal of the research, the first part of the work reveals the findings of scientists about diction and articulation. As well as the characteristics of the development of average preschool age children. In the second part, a study is organized on the process of guessing the dough, which improves the diction. Summarizing the results and drawing conclusions. Content of the thesis: 54 pages, 1 figures, 10 tables, 2 appendices, analyzed, 32 literature and information sources. Keywords: puzzles, diction, articulation, sound, preschool.