Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorVanka, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:13Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79347
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53455
dc.description.abstractSignes Vankas bakalaura darbs “Literārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai” tika izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas “Skolotājs” apakšprogrammā “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – balstoties uz pedagogu, psihologu, filosofu atziņām, sniegts runas un valodas raksturojums, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības raksturojums, analizēti stāstītmācīšanas galvenie uzdevumi un literāro darbu izmantošanas iespējas stāstītprasmes sekmēšanai. Bērnu stāstīprasmes veicināšanai tika apkopota bērnu literatūra, kas ir piemērota 5 – 6 gadus veciem bērniem. Empīriskā daļa – ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, tiek atspoguļots pētījums, balstoties uz teorētiskajām atziņām un secinājumiem. Ir izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes vērtēšanai, veikts bērnu pedagoģiskais vērojums, atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem un iegūto rezultātu analīze. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vecākā vecuma pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasme tiek veicināta, ja tiek atlasīta literatūra atbilstoši bērnu pieredzei, interesei, konkrētai situācijai; ja tiek radīta labvēlīga stāstījumu rosinoša pedagoģiskā vide. Bakalaura darba struktūra – ievads, divas nodaļas, 4 tabulas, 11 attēli, 3 pielikumi, izmantoti 49 literatūras avoti. Bakalaura darba apjoms – 69 lpp. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, stāstītprasmes sekmēšana, vecākais pirmsskolas vecums, literārie darbi.
dc.description.abstractThe work of Signe Vanka's Bachelor “Literary works to promote the storytelling skills of older preschool children” has been developed at Latvian University Faculty of Pedagogics Psychology and art faculty study programs “Preschool and primary school teacher”. The work consists of two parts – theoretical and empirical. Theoretical part – based on the of pedagogics, psychology, philosophers, description of speech and language, a description of the speech development of older pre-school children, the main tasks of storytelling teaching and the possibilities of using literary works to promote storytelling skills are analyzed. To promote children's storytelling skills, children's literature was collected, which is suitable for children aged 5 – 6. Empiric part – the methodological substantiation of the research is provided the research is reflected on the basis of theoretical findings and conclusions. Criteria for the evaluation of children's storytelling skills have been developed, children's pedagogical observation has been performed, practical work with children has been reflected and the results obtained have been analyzed. As a result of the research the hypothesis was confirmed that the storytelling skills of older preschool children are promoted if the literature is selected according to the childrens experience, interest, specific situation: if a favorable narrative pedagogical environment is created. Bachelor thesis structure – introduction, two chapters, 4 tables, 11 figures, 3 appendices, 49 references. Bachelor's thesis volume - 69 pages. Key words: storytelling, promotion of storytelling, older preschool age, literary works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstorytelling
dc.subjectpromotion of storytelling
dc.subjectolder preschool age
dc.subjectliterary works
dc.titleLiterārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
dc.title.alternativeLiterary works to promote the storytelling skills of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record