Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorZandberga, Dina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:16Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79359
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53462
dc.description.abstractVārds Uzvārds: Dina Zandberga. Darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma apraksts: •Teorētiskā daļa – tiek pētīta bērnu runas attīstība pedagogu, psihologu, filozofu un valodnieku atziņās; sniegts runas vispārīgs raksturojums un attīstības galvenie uzdevumi; atklātas stāstītprasmes veidošanās likumsakarības un arī literārie darbi kā līdzeklis bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. •Empīriskā daļa – atspoguļotas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai; sniegts bērnu stāstītprasmes raksturojums pētījuma sākumā un beigās, ir izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes līmeņa noteikšanai; tiek aprakstīta pētījuma gaita, kurā bērni tiek iepazīstināti ar literāro darbu, lai varētu izvērtēt un analizēt bērnu stāstītprasmes sekmēšanu. Pētījuma gaitā apstiprinājās hipotēze – literārie darbi sekmē bērna stāstītprasmi, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna interesēm, pieredzei, konkrētai situācijai un tiek radīta labvēlīga, stāstījumu rosinoša vide. Darba struktūra: titullapa, anotācija (latviešu, angļu), ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, priekšlikumi, literatūras avoti, pielikumi. Darba apjoms: darbs sastāv no 59 lappusēm, kurās iekļautas 5 tabulas, 10 attēli, 3 pielikumi un 58 literatūras un citi avoti (latviešu valodā, svešvalodā). Atslēgas vārdi: stāstītprasme, literārais darbs, stāstītprasmes pilnveidošana, pasaka.
dc.description.abstractName, Surname: Dina Zandberga. Title of Bachelor’s Thesis: The improvement of narrative skills while becoming knowledgeable about literary work for children in the oldest pre-school age. The goal of the paper: To study the improvement of narrative skills while becoming knowledgeable about literary work for children in the oldest pre-school age. The description of the study: •The theoretical part is devoted to the study of the development of children’s speech in quotes of educators, psychologists, philosophers, and linguists; the general characteristics and main tasks for the development are described; regularities in the ability to re-tell stories, as well as literary works as a mean for improving the ability to re-tell stories are acknowledged. •In the empirical part the possibilities for using literary works as a mean for improving the ability to re-tell stories are revealed; the characteristics of children’s ability to re-tell the story are presented at the beginning and at the end of the paper, criteria for stating the level of children’s ability to re-tell the story is developed; the course of the study, throughout which literary work is presented to children in order to evaluate and analyze the means for improving the ability to re-tell stories, is described. During the study, the hypothesis was confirmed – literary works improve children’s ability to re-tell stories if chosen according to the interests and experience of the children, the exact situation and if favorable, narrative encouraging environment is created. The structure of the paper: title page, annotation (in Latvian, in English), introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, proposals, references, appendices. The volume of the paper: the paper consists of 59 pages, with 5 tables, 10 pictures, 3 proposals and 58 literature and other references (in Latvian and foreign languages) included. Key words: narrative skills, literary work, the improvement of narrative skills, fairy tale.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectliterārais darbs
dc.subjectstāstītprasmes pilnveidošana
dc.subjectpasaka
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe improvement of narrative skills while becoming knowledgeable about literary work for children in the oldest pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию