Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorNamsone, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:17Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79364
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53465
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Gunita Namsone Bakalaura temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide mācību jomu centros Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros. Petījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par sociālo prasmju pilnveidi; raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās prasmes problēmas kontekstā; organizēt empīrisko pētījumu par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros un pamatot izvēlētās metodes; analizēt empīriskā pētījuma par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidi mācību jomu centros iegūtos datus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek pētītas un analizētas pedagoģijas, psiholoģijas, pirmsskolas un ārzemju zinātnieku atziņas par sociālajām prasmēm, bērnu sociālo prasmju apguves īpatnībām un to ietekmējošiem faktoriem. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums, lai noskaidrotu kā mācību jomu centros var pilnveidot sociālās prasmes, tai skaitā saskarsmes un sadarbības prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījumā izvirzīti četri kritēriji: prasmi lūgt un pateikties; sadarbojas ar vienaudžiem; prot dalīties ar mantām; ievēro grupas kārtības noteikumus. Pētījumā konstatēta sākotnējā situācija un attīstības dinamika. Pieņemtā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide būs sekmīgāka, ja skolotājs mērķtiecīgi organizēs bērnu darbību mācību jomu centros, paplašinot mācību jomu sižetu, saturu un atribūtus. Tika izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem videjā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidei. Atslēgas vārdi: saskarsme, sadarbība, sociālās prasmes, macību jomu centri. Bakalaura darbs sastāv no 48 lappusēm,tsk 3 tabulas, 10 attēli. Izmantoti 33 informācijas avoti no kuriem 2 literatūras avoti ir svešvalodā
dc.description.abstractBachelor's thesis author: Gunita Namsone Bachelor’s Theme: Development of social skills for children of older pre-school age in areas of training Aim: Theoretical and practical research into the development of social skills for children of older pre-school age in the centers of the training areas. Objectives of the research: Analyse pedeagogies and psychology knowledge on the development of social skills; describe the social skills of the older children in the context of the problem; organise an empirical study on the development of social skills in secondary centres and justifythe methods selected; analyse the empirical study on the development of social skills of children of the older pre-school age data the training centres. In the theoretical part of the Bachelor's thesis the conclusions of pedagogy, psychology, preschool and foreign scientists on social skills, peculiarities of children's social skills acquisition and their influencing factors are investigated and analyzed. In the empirical part of the Bachelor's thesis, a study was carried out to find out how social skills, including communication and cooperation skills in average pre-school children, can be developed in training centers. The study identifies four criteria: the ability to pray and thank; collaborates with peers; knows how to share things; follow the rules of procedure of the group. The study identifies the initial situation and the dynamics of development. The accepted hypothesis is that the improvement of social skills of middle school children will be more successful if the teacher purposefully organizes the children's activities in the study field centers, expanding the plot, content and attributes of the study fields. Recommendations were developed for preschool teachers to improve the social skills of pre-school children. Keywords: communication, collaboration, social skills, learning centers of interest. Bachelor thesis consists of 48 pages, including 3 tables, 10 figures. 33 sources of information were used, of which 2 literature sources are in a foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectmacību jomu centri
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectsadarbība
dc.titleRotaļa – vecākā pirmsskolas vecuma sociālo prasmju veicinātāja
dc.title.alternativeRotaļa – vecākā pirmsskolas vecuma sociālo prasmju veicinātāja
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record