Agrīnā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves iespējas
Author
Pāvulāne, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore-Signe Pāvulāne, zinātniskā raksta docētāja Mg. paed. Ligita Priede. Darba temats: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves iespējas. Pētījuma mērķis: Izzināt un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves iespējas. Darba teorētiskajā daļā darba autore raksturoja pašapkalpošanās prasmju attīstību jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tika izzināti dažādi pašapkalpošanās prasmju veidi-veicinātas ģērbšanās prasmes un galda kultūras prasmes. Darbā tika uzsvērti būtiskākie pedagoģiskie nosacījumi pašapkalpošanās prasmju apguvei. Darba praktiskajā daļā darba autore atspoguļoja bērna ģērbšanas prasmēs un galda kultūras prasmes apguvi. Pētījumu gaitā tika izvirzīti kritēriji un to rādītāji pašapkalpošanās prasmju izzināšanai. Nosakot bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves līmeņus, darba autore izmantoja dažādus pedagoģiskos paņēmienus šo prasmju apguvei. Pētījumu beigās tika secināts, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes pakāpeniski ir pilnveidojušās. Apkopojot un analizējot praktiskā pētījuma rezultātus, darba sākumā izvirzītā hipotēze- Jaunākā pirmsskolas vecuma bērni pašapkalpošanās prasmes apgūst sekmīgāk, ja skolotājs mērķtiecīgi atlasīs un izmantos rotaļas un vingrinājumus, ir apstiprinājusies. Darba saturs: Bakalaura darbs sastāv no 72 lapaspusēm, 6 tabulām, 13 attēliem un 16 pielikumiem. Tika izmantotas 56 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vardi: pirmsskola, pašapkalpošanās prasmes, jaunākais vecums, rotaļas, vingrinājumi. Author: Signe Pavulane, lecturer of scietific article Ligita Priede. Title : Opportunities for aquiring self – service skills for the youngest preschool children. Objective of the study: Opportunities for early childhood self – care skills. In the theoretical part of the work author described the development of the self – service skills for the young children of the preschool age. Were find out different kind of self – service skills.For example self dressing up skills, self table culture skills.The most important pedagogical conditions for the acquisition of self – service skills were emphasized in the work. In the practical part of the work, the author reflected the child's dressing skills and the acquisition of table culture skills. In the course of the research, criteria and their indicators for finding out self-service skills were set. In determining the levels of acquisition of children's self-service skills, the author used various pedagogical techniques for the acquisition of these skills. At the end of the study, it was concluded that children's self-care skills have gradually improved. Summarizing and analyzing the results of the practical research, the hypothesis put forward at the beginning of the work - Children of younger preschool age acquire self-service skills more successfully if the teacher purposefully selects and uses games and exercises, has been confirmed. Thesis content: Bachelor's thesis consists of 72 pages, 6 tables, 13 figures and 16 appendices. Literature and information sources were used 56. Keywords: preschool, self-service skills, youngest age, games, exercises.