Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorDesjatņikova, Aļina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:20Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79375
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53472
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Aļina Desjatņikova Bakalaura darba tēma: “Agrīnā vecuma bērnu sociālās adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē” Pētījuma mērķis: analizēt un pētīt adaptācijas procesa norisi 2-3 gadus veciem bērniem un noteikt tā ietekmējošus faktorus. Pētījuma hipotēze: jaunākajā pirmsskolas vecumposmā adaptācijas veicināšana būs sekmīgāka, ja katru dienu ar bērniem rotaļāsies un sadarbosies viņa vecāki. Mūsdienās adaptācija bērnudārzā ir ļoti aktuāla, jo arvien vairāk bērnu sāk apmeklēt bērnudārzu jau ļoti agrā vecumā. Svarīgi ir arī gan pedagogiem, gan arī vecākiem būt zinošiem par adaptācijas norisi, faktoriem, kuri ietekmē adaptāciju un paņēmieniem, kuri atvieglo adaptācijas gaitu. Bakalaura darba pirmajā daļā tika izpētīti un izanalizēti dažādi psihologu un pedagoģisko zinātnieku izteikumi, tādu kā T.Kostjaks, V.Golubina, S.Gailuma, D.Dzintare, I.Stangaine, V.Romenkova utt. Tika izpētīti izteikumi par adaptācijas tēmu, tās gaitu, to ietekmējošiem faktoriem, kā arī adaptācijas norises atvieglošanas pedagoģiskiem paņēmieniem. Bakalaura otrajā daļā tika aprakstīts pētījums, kurā piedalījās 30 agrīnā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījums tika veikts 2020.gada rudenī, pētījuma laikā tika veiktas: sarunas ar grupu pedagogiem, bērnu vērojumi pētījuma pirmajā un pēdējā nedēļā, pedagoģisks darbs ar bērniem. Pēdējā nedēļā tika veikti noslēdzošie vērojumi, kuri apstiprināja bakalaura darbā izvirzīto hipotēzi. Empiriskā pētījumā hipotēze apstiprinājas: jaunākā vecuma bērni adaptēsies jaunājiem apstākļiem veiksmīgāk, ja ar viņiem rotaļāsies un sadarbosies ar viņu vecākiem. Darbā bija izmantoti 4 attēli, 6 tabulas. Darba apjoms ir 55 lappuses. Atslēgas vārdi – adaptācija, agrīnais vecums, veucināšana, pieņemien, sadarbība.
dc.description.abstractAuthor of the bachelor's work: Alina Desjatnikova Topic of the bachelor's work: "Promotion of social adaptation of early age children in pre-school educational institution" The aim of the research: to analyze and study the adaptation process of 2-3 years old children and to determine the factors influencing it. Hypothesis of the research: in the youngest pre-school age, the promotion of adaptation will be more successful if his parents play and cooperate with children every day. Nowadays, the topic of adaptation in the kindergarten is very relevant, as more and more children begin to attend kindergarten at early age. Also, it is important for both teachers and parents to be aware of the adaptation process, factors that affect adaptation and techniques that will facilitate the course of adaptation. In the first part of the bachelor's work, various statements of psychologists and pedagogical scientists, such as T. Kostyak, V. Golubina, S. Gailuma, D. Dzintare, I. Stangaine, V. Romenkova, etc. were studied and analyzed. Were studied statements on the topic of adaptation, its process, factors affecting it, as well as pedagogical techniques to facilitate the adaptation process. In the second part of the bachelor's work was described study in which 30 children of early preschool age took part. The study was carried out during the fall of 2020, during the study, the following were carried out: conversations with teachers of the groups, observations of children in the first and last week of the study, pedagogical work with children. In the last week, final observations were made that confirmed the hypothesis put forward in the bachelor's work. In an empirical study, the hypothesis confirms that children of younger age will adapt to new conditions more successfully if they play and interact with their parents. In the work were used 4 figures, 6 tables. The volume of work is 55 pages. Key words: adaptation, early age, wellbeing, hiring, collaboration.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectagrīnais vecums
dc.subjectveicināšana
dc.subjectpieņemieni
dc.subjectsadarbība
dc.titleAgrīna vecuma bērnu sociālas adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeThe promoting of the social adaptation in pre-school education for children in early stage of childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record