Rotaļas elementu izmantošana adaptācijas sekmēšanā 1.5- 2 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Pusķeire, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
. Darba nosaukums: Rotaļas elementu izmantošana adaptācijas sekmēšanā 1.5-2 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā . Darba autore : Aija Pusķeire Darba zinātniskā vadītāja: dr.paed Staņislava Marsone Darba saturs: 56 lapaspuses, analizēti 67 literatūras avoti. Darbā ir 12 tabulas 5 attēli un 9 pielikumi. Bakalaura darba mērķis: analizēt rotaļas elementu izmantošanu adaptācijas procesa sekmēšanā 1.5-2 gadus veciem bērniem. Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas D.Dzinteres, D. Lieģenieces, G.Svences, A.Šponas, V.Golubinas, I.Puškareva, S.Gailumas, M. Montesori un citu pedagogu un psihologu atziņas par adaptācijas norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Kā arī tika apskatīts bērnu vecumposmu attīstības īpatnību raksturojums un rotaļas nozīme pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba praktiskajā daļā tika izstrādātas anketas vecākiem un kolēģiem pirmsskolas izglītības iestādē, tika veikti pedagoģiskie novērojumi. Darba praktiskajā daļā tika sagatavota dažādu rotaļu kopa. Tika veikts pedagoģiskais izmēģinājums, lai uzzinātu, vai rotaļas elementi veicina un atvieglo bērnu adaptācijas procesu pirmsskolā. Tika veikta pedagoģiskā novērojuma un pedagoģiskā izmēģinājuma laikā iegūto rezultātu apstrāde un analīze. Pētījuma bāze: pētījums norisinājās Inčukalna pirmsskolas izglītības iestādē „X”. Tika pētīts 1,5 - 2 gadus vecu bērnu adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē laika posmā no 2020.gada 7. septembra līdz 2020. gada 6. novembrim. Atslēgas vārdi: adaptācija, adaptācijas process, pirmsskolas izglītības iestāde, rotaļa, attīstība Title of the thesis: Using play elements to advance adaptation of 1.5-2-year-old children in preschool pedagogic process. Thesis author : Aija Pusķeire Scientific supervisor of the thesis: dr.paed. Staņislava Marsone Contents: 56 pages, 67 literature sources analyzed. The thesis contains 12 tables, 5 figures and 9 annexes. Aim of the bachelor’s thesis: to analyses play element usage in fostering adaptation process of 1,5-2 year-old children. In the theoretical part, the quotes of D.Dzintare, D.Lieģerniece, G.Svence, A. Špona, V. Golubina, I. Puškarevs, S. Gailuma, M. Montesori and other pedagogues and psychologists about process of adaptation in preschool were used. Also, children’s development peculiarities in various ages and the meaning of play in preschool pedagogic process were studied. In the practical part forms for parents and colleges and pedagogic observations were made. An assemblage of plays was made. A pedagogic tryout was done, to understand if the made play elements foster and ease adaptation process in preschool. A processing and analysis of pedagogic observation and tryout results was done. Basis of the study: the study was done in “X” preschool education institution in Inčukalns. The adaptation process of 1,5-2 year-old children in education institution was studied in the time frame of 7th September 2020 to 6th November 2020. Key words: adaptation, adaptation process, preschool education institution, play, development.