Pašapziņas sekmēšana 5 – 6 gadīgiem bērniem lomu rotaļās
Author
Grigoroviča, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Iveta Grigoroviča Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas Izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Mg. Paed. Rasma Purmale Darba temats: Pašapziņas sekmēšana 5-6 gadīgiem bērniem lomu rotaļās Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt pašapziņas attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolā 5-6 gadu veciem bērniem. Teorētiskajā daļā: tiek aplūkoti vairāku autoru uzskati un to skaidrojumi par bērnu pašapziņas veidošanos kā arī pašapziņas attīstības veicināšanas iespējām caur lomu rotaļām. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka bērniem tiek sekmēta pašapziņa ar lomu rotaļu palīdzību. Empīriskā daļā: tiek veikts pētījums, kurā piedalās 5-6 gadus veci pirmskolas vecuma bērni. Pētījuma sākumā un beigās tiek izvērtēts bērnu pašapziņas līmenis pēc izveidotajiem kritērijiem. Galvenais kvalifikācijas darba sasniegums ir izvirzītās hipotēzes apstiprināšanās, ka bērniem tiek sekmēta pašapziņa ar lomu rotaļas palīdzību, viens no noteikumiem ir ja ir atlasītas pareizas lomu rotaļas, atbilstoši bērna dotā brīža interesēm un bērna vajadzībām, kā arī atbilstošam bērna attīstības līmenim un rotaļas jāizmanto pedagoģiskajā procesā ikdienas darbā. Kvalifikācijas darbs sastāv no: divām daļām teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 18 attēli, 7 tabulas un darba apjoms ir 45 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi: pašapziņas attīstība, lomu rotaļa, pašapziņas attīstības veicināšana lomu rotaļās. Author of the work: Yvette Grigorovich Type of work: Qualification work Study programme: Childhood Education Teacher Scientific Head of Work: Mg. PAED. Rasma Purmale Subject: Promoting self-awareness for 5-6 year-olds in role play. The purpose of the qualification work: Theoretically and practically explore the possibilities for promoting self-awareness in preschool for 5-6 year olds. The theoretical part: looks at the views of a number of authors and their explanations on the building up of children's self-awareness, as well as the possibilities for promoting self-awareness through role playing. Based on the lessons of the various authors, it is concluded that children are promoted with self-awareness through role playing. Empirical: A study is being carried out involving children of pre-school age 5-6 years old. At the beginning and end of the study, the level of self-awareness of children is assessed according to the established criteria. The main achievement of the qualification work is the confirmation of the hypothesis, promoting self-confidence in children through role playing is one of the rules where proper role playing is selected, in line with the best interests of the child's moment and the needs of the child, as well as the appropriate level of development of the child, and playing should be used in the pedagogical process in day-to-day work. The qualification work consists of: two parts of theoretical and empirical parts. There are 18 pictures at work, 7 tables and 45 pages of work. Key words of work: self-awareness development, role play, self-awareness development promoting role playing.