dc.contributor.advisor | Ieriķe, Anita | |
dc.contributor.author | Zīberte, Elīna Anna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-01-29T02:02:28Z | |
dc.date.available | 2021-01-29T02:02:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 79398 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53486 | |
dc.description.abstract | Tēma: Empātijas veidošanās bērnos vidējā pirmsskolas vecuma grupā dabas procesu novērošanas laikā. Darba autors: Elīna Anna Zīberte Kvalifikācijas darba vadītāja: A. Ieriķe Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lpp., 12 tabulas, 4 attēli, 4 pielikumi, 2 attēli, 21 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Empātija, dabas vērošana, daba, emocijas, pedagoga organizēta nodarbība. Pētījuma mērķis: Pētīt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadīgu bērnu empātijas veidošanos dabas procesu vērojuma laikā. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski izzināt pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanās ietekmējošos faktorus dabas procesu novērošanas laikā. 2.Analizēt empātijas veidošanos bērnos (4-5 gadi) dabas procesu novērošanas laikā. 3.Praktiski novērot empātijas veidošanos bērnos dabas procesu novērošanas laikā. Pētījuma hipotēze: Vērojumi dabā veicina empātijas veidošanos pret dabu bērnos, ja: pedagoģiskais process dabas novērošanā ir atbilstošs bērna interesēm un attīstības pakāpei. Pētijuma metodes: Teorētiskā – literatūras analīze. Empīriskā: 1.novērošana; 2.datu apstrādes un analīzes metodes. Pētījuma bāze: Gardenes X pamatskolas izglītības iestādes vidējās pirmsskolas vecuma grupas bērni. Kvalifikācijas darbā tiek pētīta bērnu empātijas veidošanās dabas procesu novērošanas laikā. Galvenais mērķis ir izzināt bērnu emocijas – kā tie emocionāli reaģē uz dabas novērojumiem. Pedagoga loma organizējot nodarbības, kuras ietver dabas procesu novērošanu. | |
dc.description.abstract | Topic: Development of empathy in children of preschool age during nature observation. Author: Elīna Anna Zīberte Supervisor of the qualification work: A. Ieriķe Volume of qualification work: 44 pages, 12 tables, 4 pictures, 4 appendices, 2 figures, 21 sources. Keywords: Empathy, nature observation, nature, emotions, lesson organized by a teacher. Research aim: To study and practically test the formation of empathy in 4-5-year-old children during nature observation. Research tasks: 1.To research factors that influence the development of empathy in preschool children during nature observation. 2.To analyze the formation of empathy in children (4-5-years of age) during the process of nature observation. 3.To practically observe the display of empathy in children during nature observation. Research hypothesis: Nature observation develops empathy in preschool children, if: the pedagogical process in nature observation corresponds to child's interests and child’s stage of development. Research methods: Theoretical - literature review. Empirical: •observation; •data processing and analysis methods. Research base: Preschool children of Gardene X primary school. Development of empathy in children of preschool age during nature observation is researched in this qualification work. The aim is to study children’s emotions – how they react to nature observation. Teacher’s role in organizing classes that include nature observation. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | Empātija | |
dc.subject | dabas vērošana | |
dc.subject | daba | |
dc.subject | emocijas | |
dc.subject | pedagoga organizēta nodarbība | |
dc.title | Empātijas veidošanās bērnos vidējā pirmsskolas vecuma grupā dabas procesu novērošanas laikā | |
dc.title.alternative | Development of empathy in children of preschool age during nature observation | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |