• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ieradumos balstītu tikumisko vērtību veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem

Thumbnail
View/Open
299-79404-Rozenberga_Gita_gr18013.pdf (1.643Mb)
Author
Rozenberga, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Ieradumos balstītu tikumisko vērtību veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autors: Gita Rozenberga Darba vadītāja: Mg. paed. Vladislava Uršuļska Darba mērķis: Izpētīt ieradumos balstītu tikumisko vērtību veidošanās iespējas vecākā pirmskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no 2 daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas vērtības, tikumiskās vērtības filozofu, pedagogu un psihologu atziņās. Ir izzinātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ieradumos balstītu tikumu izpratnes veidošanās likumsakarības, pētīta literāro darbu nozīme ieradumos balstītu tikumisko vērtību veidošanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir aprakstīts pedagoģiskais pētījums par literāro darbu nozīmi un izmantošanas iespējām tikumisko vērtību izpratnes veidošanā. Ir izstrādāti bērnu vērtību izpratnes vērtēšanas kritēriji. Darbā ir atspoguļotas sarunas ar bērniem par literāro darbu saturu. Iegūtie vērojumi ir atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē ieradumos balstītu tikumisko vērtību veidošanos vecākā pirmskolas vecuma bērniem, ja pedagogs pārzina bērna sensitīvos periodus, literārie darbi tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, konkrētai situācijai, kā arī notiek mērķtiecīgas, jēgpilnas pārrunas par literārā darba saturu un bērna izjūtām. Kvalifikācijas darba apjoms ir 66 lpp., darbā izmantoti 59 literatūras avoti. Teorētiskajā un praktiskajā daļā ir 4 tabulas, 22 attēli, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pirmsskolas vecākā vecumposma bērni, psihiskie procesi, literārie darbi, tikumiskās vērtības, ieradumi.
 
Author of the Work: Gita Rozenberga Title of the Work: Creating habits based moral veracity in children of older preschool age. Head of the Work: Mg. paed. Vladislava Uršuļska Aim of the Work: To explore the possibilities of creating the habits based veracity in children of older preschool age. The Work consists of 2 parts: theoretical and empirical. In theoretical part lessons of philosophers, pedagogues and psychologists in veracities and moral veracities are analyzed. Regularities of creation of understanding of the habits based veracity in children of older preschool age are found out, significance of literary works to create habits based veracity in children of older preschool age have been analyzed. In Empirical part, there is a pedagogical research on significance of literary works and possibilities to use them in creating the understanding of the veracities described. Evaluation criteria of the children understanding of veracities are created. Conversations with children about the content of the literary works are reflected in the Work. The gained observations are reflected in tables and diagrams. The hypothesis was confirmed during the study that literary works enable creation of habits based veracities in children of older preschool age if pedagogue knows sensitive periods of children, literary works are selected according to children interests, specific situation, as well as, there are purposeful, meaningful conversations about the content of the literary work and child’s feelings. The scope of the qualification work is 66 pages, 59 literary sources are used, 4 appendixes. There are 4 tables and 2 pictures in the theoretical and practical parts. Key words: preschool, children of older preschool age, mental processes, literary works, moral veracities, veracities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53488
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV