5 – 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana spēļu gatavošanas un lietošanas procesā
Author
Tihonova, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “5 - 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšana spēļu gatavošanas un lietošanas procesā”. Pirmsskolas bērnu lasītprasmes iemaņas ietver sevī burtu atpazīšanu, spēju sasaukt zilbes, lasītā izpratni un spēju izmantot lasīto tekstu sev nepieciešamajām vajadzībām, tādēļ didaktiskās spēles varētu tikt sekmīgi izmantotas bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Pētījuma mērķis: izpētīt 5- 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanas iespējas spēļu gatavošanas un lietošanas procesā. Autore ir analizējusi zinātnisko literatūru par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu valodas un lasītprasmes sekmēšanas iespējām un raksturojusi vecākā pirmskolas vecuma bērnu attīstību pētāmajā jomā Pētījuma ietvaros tika izgatavotas didaktiskās spēles un pārbaudīta pašgatavotu spēļu izmantošana bērnu lasītprasmes sekmēšanā. Autore veica bērnu lasītprasmes novērtējumu pētījuma sākumā un beigās, tādējādi noskaidrojot 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstības dinamiku pētījuma periodā. Darba noslēgumā tika analizēti iegūtie dati un izstrādāti secinājumi un ieteikumi. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze- bērnu lasītprasme tiks sekmēta, ja: •tiks izmantotas bērniem saistošas pašgatavotas didaktiskās spēles; •didaktiskās spēles būs grupā brīvi pieejamas, tika apstiprināta. Kvalifikācijas darbā ir 54 lpp., darbā ir iekļautas 3 tabulas, 16 attēli un izmantoti 44 literatūras avoti. The subject of the research work is “5 to 6 year old children’s literacy improvement in the process of making and using a game”. The primary skills to acquire for preschool children consist of recognizing letters, being able to convene syllables, understanding what to read and how to use the read text for necessaries. Based on these factors didactic games could be very successful to achieve the aim of literacy development. The purpose of the work is to explore and clarify how to improve 5 to 6 years old children literacy in the process of making and using a game. The theoretical part of the work analyzes scientific literature about chance how to improve oldest preschool children’s language and literacy and characterize their development in investigating branch. Within the research new didactic games have been made and with the help of those self-made games the possibilities of childhood literacy amelioration researched. At the beginning and the end of the research work assessments about children literacy have been accomplished, therefore receiving the information about 5 to 6 year old children learning and specific capability improving dynamics in the period of investigating. In the end the most important tasks were fulfilled- analyzing data, disclosing conclusions and suggestions. The proposed hypothesis is that children literacy will be improved if: For children fascinating didactic games will be used: •didactic games will be freely available in the group. •the hypothesis at work has been confirmed The research work consists of 54 pages, includes 3 tables, 16 photos and 44 literature sources.