Vecāku un skolotāju sadarbošanās veidi pirmsskolas izglītības pilnveidē
Author
Zača, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: “Vecāku un skolotāju sadarbošanās veidi pirmsskolas izglītības pilnveidē.” Darba autore: Inga Zača Darba vadītājs: Guna Svence Darba mērķis: Izpētīt pirmsskolas izglītības iestādes sadarbību veidus ar vecākiem. Izpētīt vecāku aktivitāti/ieinteresētību pirmsskolas izglītības iestādes pilnveidē. Darba struktūra: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba pirmā daļa sniedz priekšstatus par pedagoģiskās sadarbības jēdzienu vispārīgi, par sadarbības metodēm un formām, kā arī par iespējamām pedagoģiskām barjerām. Darba otrajā, empīriskajā daļā tiek atspoguļoti vecāku uzskati par sadarbību ar pirmskolas iestādi, veicot anketēšanu. Kā arī pedagogu viedoklis šajā jautājumā, tika atklāts caur intervijām. Uz kvalifikācijas darba uzdotajiem pētījuma jautājumiem tika atbildēts. Par to liecina aptauju un interviju rezultāti, no kuriem varam secināt, ka gan vecāki, gan pedagogi apzinās savstarpējās sadarbības nozīmīgumu un nepieciešamību. Vecāki ir atvērti sadarbībai, ja viņiem tiek piedāvātas dažādas sadarbības formas un metodes. Savukārt pedagogi tieši to arī piedāvā, izvēlas situācijai un iespējām atbilstošu pieeju vecākiem; Arī pirmskolai, kā iestādei ir jānodrošina no savas puses sadarbību veicinoši apstākļi, jārada draudzīga un cieņpilna atmosfēra. Atslēgas vārdi: Pedagoģiskā sadarbība, vecāki, pirmsskola. Kvalifikācijas darba apjoms: darbā ir 48 lappuses, darbā tika izmantoti 20 informācijas avoti un literatūra, no kuriem 8 ir svešvalodā. Pielikums sastāv no 8 lapām, darbā ir izmantoti 11 attēli un 1 tabula. Qualification work has been developed on the topic “Types of cooperation between parents and teachers in the improvement for pre-school education.” The author: Inga Zača Supervisor: Guna Svence The purpose of the work: To study the ways of cooperation of parents in pre-school education with parents. To study parents' activity / interest in the improvement of pre-school educational institution. The structure of the work: The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. The first part of the work provides ideas about the concept of pedagogical cooperation in general, about the methods and forms of cooperation, as well as about possible pedagogical barriers. The second, empirical part of the work reflects the parents' views on cooperation with the pre-school institution by conducting a questionnaire. As well as the opinion of educators on this issue, was revealed through interviews. The research questions of the qualification paper were answered. This is evidenced by the results of surveys and interviews, from which we can conclude that both parents and teachers are aware of the importance and necessity of mutual cooperation. Parents are open to cooperation if they are offered different forms and methods of cooperation. In turn, educators offer just that, choose an approach to parents appropriate to the situation and possibilities; The pre-school, as an institution, must also provide conditions conducive to cooperation, create a friendly and respectful atmosphere. Key words: Pedagogical cooperation, parents, preschool. Extent of the qualification work is 48 pages, 20 sources of information and literature is used, of whom 8 is in foreign languages. Appendix consists of 8 pages, there is 11 pictures and 1 table included.