Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorAsmane, Ilga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:32Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79411
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53493
dc.description.abstractDarba autore: Ilga Asmane Kvalifikācijas darba temats: „5 – 6 gadīgu bērnu veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas apguves veicināšana kustību rotaļās”. Pētījuma priekšmets: veselības un fiziskās mācību jomas apguves veicināšana pirmsskolā. Pētījumu objekts: kustību rotaļas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot kustību rotaļu izmantošanas iespējas 5 - 6 gadīgu bērnu veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas apguvē. Pētījuma mērķa sasniegšanai, tika īstenoti šādi uzdevumi: 1. analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par veselības un fiziskās mācību jomas saturu, pamatkustībām un to veidiem; 2. izzināt bērna fiziskās attīstības un pamatkustību apguves likumsakarības; 3. praktiski izzināt kustību rotaļu ietekmi uz pamatkustību apguvi bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, darbā tika analizētas autoru Z. Višķeres, I. Stangaines, D.Dzintares, R. Ļesņičija, R. Karlovskas, V. Ripas un citu autoru atziņas par vecuma īpatnībām un kustību rotaļu nozīmi 5-6 gadīgu bērnu attīstībā. Darba autore empīriskajā daļā veica bērnu darbības novērošanu, lai izzinātu pamatkustību apguvi bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika veikta mērķtiecīga pedagoģiskā procesa izmēģinājuma darbība. Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma tika sekmēta ar kustību rotaļu palīdzību, iekļaujot rotaļas rīta vingrošanā, pastaigās un sporta nodarbībās. Kvalifikācijas darba analīze un secinājumi tika izstrādāti, pamatojoties uz pētījuma sākumā un beigās iegūtajiem rezultātiem, kur uzskatāmi vērojams, ka bērnu veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas apguve tiek sekmēta, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā iekļauj kustību rotaļas ar pamatkustību elementiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 56 lapaspuses, darbā iekļauti 23 attēli un divas tabulas, izmantoti 43 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of qualification assignment: Ilga Asmane The topic of qualification assignment: “Fostering the acquisition of the field of study of health and physical activities for children, 5-6 years old, through active movement games.” The subject of study: fostering the acquisition of the field of study of health and physical activities in preschool. The object of study: the importance of active motion games in the preschool's pedagogical process. Research's study aim: to theoretically acknowledge and practically substantiate options of using active movement games in the field of study of health and physical activities for children 5-6 years old. Tasks implemented to accomplish the aims of the research’s study: 1.to analyze pedagogical and psychological literature about the context of the study of health and physical activities, basic movements and their types; 2.acknowledge the causal of a child's physical development and acquisition of basic movements; 3.practically study the impact of the child’s basic movement acquisition on active movement games in the elder age of preschool. Qualification assignment depicts from the theoretical and empirical part, analysing authors Z. Višķeres, I. Stangaines, D. Dzintares, R. Ļesņičija, R. Karlovskas, V. Ripas, and other authors realisations about peculiarities of age and importance of active movement games in 5-6 years old children's development. To study basic movement acquisition for older preschoolers, the author of the qualification assignment has carried out observations in the empirical part of the paper. Trial work of purposeful pedagogical process was carried out based on obtained results. With the aid of movement games including morning physical exercises, walks, and sporting activities the field of study of health and physical activities was promoted. The qualification assignment analysis and conclusions are drawn based on the beginning and the end parts of the research obtained results. These results clearly state that the acquisition of the field of children's health and physical activity is fostered if the teacher includes active movement games with elements of basic movements in the pedagogical process. The Qualification assignment consists of 56 pages including 23 pictures, two tables, and 43 literature and information sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectveselības un fiziskās aktivitātes mācību joma
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectprasme
dc.subjectkustību rotaļa
dc.title5 – 6 gadīgu bērnu veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas apguves veicināšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeFostering the acquisition of the field of study of health and physical activities for children, 5-6 years old, through active movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record