Sadarbības prasmes sekmēšana 5-7 gadus veciem bērniem pētnieciskajā darbībā
Author
Preinberga, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore , Ērika Preinberga, veica pētījumu ,,Sadarbības prasmes sekmēšana 5-7 gadus veciem bērniem pētnieciskajā darbībā”, lektores Mg. paed. Rūtas Vocišas vadībā. Kvalifikācijas darba mērķis: Izpētīt 5-7 gadus vecumu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu pētnieciskajā darbībā un apkopot ieteikumus 5-7 gadu vecu bērnu iespējām sadarbības prasmju sekmēšana pētnieciskajā darbībā. Darba uzdevumi: •Analizēt pedagoģisko un pedagoģiski psiholoģisko literatūru par sadarbības prasmi, pētniecisko darbību, 5-7 gadus vecu bērnu attīstības tendencēm; •Noteikt 5-7 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes sekmēšanu pētnieciskajā darbībā reālajā pedagoģiskajā procesā; •Izpētī un apkopot ieteikumus 5-7 gadu vecu bērnu iespējām sadarbības prasmju sekmēšana pētnieciskajā darbībā. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, piecām apakšnodaļām, secinājumiem. Pirmajā nodaļā tiek noskaidrots sadarbība un pētnieciskas darbības jēdzienu skaidrojums zinātniskajās literatūrā, un sadarbības nozīme un būtība mācību procesā, pirmsskolā. Vispārīgi raksturota 5 – 7 gadīgu bērnu attīstība un pētnieciskā darbība. Otrajā nodaļā ir veltīta empīriskā pētījumam. Šajā nodaļā tika modelētas un analizēta dažādas pedagoģiskās situācijas. Tika novērotas un novērtētas bērnu sadarbības prasmes pētnieciskajā darbībā. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā izdarīti secinājumi, ka pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes pētnieciskajā darbība ir salīdzinoši uzlabojušā nekā kādas tās bija pirms pētījuma veikšanas. Darba apjoms: 41 lappuses, un tas iever 2 attēlus, 6 tabulas, 28 literatūras avoti, 4 pielikumus. The author of the qualification paper, Erika Preinberga, conducted a research “Promotion of Collaboration Skills for 5-7 Year Old Children in Research”, lecturer Mg. paed. Led by Rūta Vociša. Aim of the qualification work: To study the promotion of cooperation skills of 5-7 years old children in research activities and to summarize recommendations for the possibilities of 5-7 years old children in the promotion of cooperation skills in research activities. Tasks: • To analyze pedagogical and pedagogical psychological literature on cooperation skills, research activities, development tendencies of 5-7 year old children; • To determine the promotion of cooperation skills of 5-7 year old children in research activities in the real pedagogical process; • Research and compile recommendations for opportunities for 5-7 year old children to promote collaborative skills in research. The work consists of an introduction, two chapters, five subsections, conclusions. The first chapter clarifies the cooperation and the explanation of the concepts of research activity in the scientific literature, and the significance and essence of cooperation in the learning process, preschool. The development and research activities of 5-7 year old children are generally described. The second chapter is devoted to empirical research. In this chapter, various pedagogical situations were modeled and analyzed. Children's collaboration skills in research were observed and assessed. In the practical part of the qualification paper, it is concluded that the research activity of preschool children 's co - operation skills is relatively better than they were before the research. Job consists of: 41 pages and includes 2 pictures, 6 tables, 28 references, 4 appendices.