Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorTelle-Voroncova, Evija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:39Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79444
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53512
dc.description.abstractDarba autors: Evija Telle-Voroncova Darba vadītājs: Baiba Brice Kvalifikācijas darba nosaukums: “Bērnu radošās darbības sekmēšana 5 – 6 gadu vecumā, izmantojot skaņu pasakas.” Pētījuma mērķis: pētīt 5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas izmantojot skaņu pasakas. Pētījuma objekts: skaņu pasakas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā Pētījuma priekšmets: 5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšana, izmantojot skaņu pasakas. Pētījuma jautājums: Vai skaņu pasaka sekmē bērna radošumu? Darba autore jau pētījuma gaitā spēja saskatīt, kā uzlabojas bērna radošā aktivitāte darbā ar skaņu pasakām. Bērnus interesēja skaņu rīki un mūzikas instrumenti, kā arī pasakas, līdz ar to bērni bija ieinteresēti nodarbības gaitā un aktīvi piedalījās procesā atbilstoši savam līmenim. Darba autore apkopojot pētījuma rezultātus un analizējot procesu kopumā uzskata, ka skaņu pasakas ir neatņemama sastāvdaļa sekmējot bērna radošumu. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika aplūkots radošuma skaidrojums no dažādu autoru viedokļiem, mūzikas un mākslas nozīmīgums pirmsskolas vecumā, pasakas kā radošuma sekmētājas un 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojums darba tēmas kontekstā. Empīriskajā daļā darba autore apraksta izvēlētās metodes, mērķauditorijas raksturojumu, detalizēti apraksta pētījuma norisi un veic pētījuma analīzi. Veicot pētījumu, ir iespējams secināt, ka bērnu radošumu ar skaņu pasakām ir iespējams sekmēt, ja tiek izmantoti dažādi skaņu rīki un mūzikas instrumenti, pasakas tiek lasītas ar izteiksmi un bērni tiek iesaistīt radošajā procesā. Kvalifikācijas darba apjoms: 63 lpp., 2 tabulas, 10 diagrammas, 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: radošums, kreativitāte, pasakas, skaņu pasakas, skaņu rīki, mūzika, māksla, pirmsskola, bērnība, domāšana, zīmējums
dc.description.abstractThe author of the work: Evija Telle-Voroncova The supervisor of the work: Baiba Brice The theme of the work: succeeding in creative movement for young children at the age of 5 to 6, using the sound storytelling. The goal of the reserch: explore ways of promoting creative activities for children aged 5-6 through sound fairy tales. The object of the reserch: sound fairy tales in pre-school teaching. The subject of the reserch: promoting the creative performance of 5-6-year-old children using sound fairy tales. The question of the wpork: Does the sound fairy tales sound promoting to the child's creativity? In the course of the study, the author was able to see how the child's creative activity in working with sound fairy tales improved. Children were interested in sound tools and musical instruments and fairy tales, so children were interested in the course of the lesson and actively participated in the process at their level. When summarizing the results of the study and analysing the process, sound fairy tales are an integral part of promoting the creativity of the child. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part examined the clarification of creativity from the views of the various authors, the importance of music and art in the pre-school, fairy tales as a promotor for creativity and the characterization of children aged 5-6 in the context of the work theme. In the empirical part, the author describes the methods selected, the characteristics of the audience, describes in detail the conduct of the study and performs the analysis of the study. In a study, it is possible to promote that children's creativity with sound fairy tales can be encouraged by the use of different sound tools and musical instruments, if fairy tales are read with expression, and children are involved in the creative process The content of the work: 63 pages, 2 tables, 10 diagrams, 7 annexes. Keywords: creativity, fairy tales, sound fairy tales, sound tools, music, art, preschool, childhood, thinking, drawing
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectKreativitāte
dc.subjectSkaņu pasakas
dc.subjectSkaņu rīki
dc.subjectPasakas
dc.titleBērnu radošās darbības sekmēšana 5 – 6 gadu vecumā, izmantojot skaņu pasakas
dc.title.alternativeSucceeding in creative movement for young children at the age of 5 to 6, using the sound storytelling
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record