Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorProstorova, Žanna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:42Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79456
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53519
dc.description.abstractDotā kvalifikācijas darba tēma ir " Intereses pret dabu veicināšanas līdzekļi pirmsskolas vecuma bērniem." Lai paaugstinātu pirmsskolas vecuma bērnu motivācijas līmeni un intereses par dabu, pētījuma mērķis- ir noskaidrot pedagoģiskos apstākļus, lai pozitīvi ietekmētu vecāku pirmsskolas vecuma bērnu intereses veidošanu par dabu. Dotais pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā mēs veicam metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi, dažādu zināmo autoru pētījumus, N.Vinogradovas, N.Rižovas, G.Sčukinas, A.Ivanovas un citu. Empīriskajā daļā tika izstrādāti mūsu veiktie pētījumi. Vispirms mēs pētījām sākotnējo bērnu interešu veidošanās līmeni par dabu, pēc tam, izmantojot dažādas metodes, uzdevumus, spēles, pārrunas, ekskursijas un eksperimentus, tādējādi attīstot bērnu izziņas interesi par dabu, mēs novērojām, kā visa darba gaitā mainījās bērnu zināšanas un kopā ar bērniem mēs dalījāmies kopīgos secinājumos. Empīriskajā pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: pie vecākiem bērniem, pirmsskolas vecuma attīstība ir pozitīva interese par dabu, būs veiksmīgāka, ja attīstības process interesi par dabu būs radīta pozitīva emocionāla gaisotne un dzīva saziņa starp bērniem un dabu, izmantotas atbilstošas pedagoģiska procesa metodes, kuras veicināja intereses attīstību par dabu. Darba procesā tika pamanīts, ka mūsu pētījuma sākumā bērnu interese un dabas zināšanas bija nedaudz zem vidējā līmeņa, bērni neizrādīja lielu interesi, viņi bija kautrīgi. Pēc iegūtajiem rezultātiem tika pielietotas metodes un līdzekļi, lai pozitīvi ietekmētu mijiedarbību un pašapziņu. Pētījuma beigās tika apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti un veikti secinājumi. Atslēgas vārdi: INTERESE PRET DABU, SĀKOTNĒJAIS LĪMENIS, VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNI, PĒTĪJUMI. Kvalifikācijas darbu apjoms: 2 daļas, 63 lpp., 3 attēli, 6 tabulas, 9 pielikumi, 27 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of qualification work is "Forming the interest of oldest preschool children in nature." Due to the low level of motivation of preschool children and loss of interest in nature, the aim of this study is to find out the pedagogical conditions to positively influence the formation of oldest pre-school children's interest in nature. This study consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part we analyzed the researches of various known authors N.Vinogradova, N. Rizova, G.Schukina, A.Ivanova and others. In the empirical part, our research was developed. We first studied the initial level of children's interest in nature, then using various methods, tasks, games, discussions, excursions and experiments, thus developing children's cognitive interest in nature, we observed how children's knowledge changed throughout the work and with children we shared common conclusions. The empirical part of the research has proven the proposed hypothesis: the pre-school older age children's positive attitude towards the nature will be more successful if pleasant emotional atmosphere and communication between children and nature are ensured. The corresponding pedagogic methods increasing the interest towards nature were applied. During the work process, it was noticed that at the beginning of our study, children's interest and knowledge of nature were slightly below average, children did not show much interest, they were shy. After the research, children became more open, vocabulary was supplemented, interests developed, it was noticeable that children's interest in nature increased and became higher than average. But situations were also noticed that a small part of the children did not change much. Keywords: INTEREST IN NATURE, PRIMARY LEVEL, OLDEST CHILDREN OF PRESCHOOL AGE, RESEARCH. Volume of the qualification work: 2 parts, 63 pages, 3 pictures, 6 tables, 9 appendices, 27 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectINTERESE PRET DABU
dc.subjectSĀKOTNĒJAIS LĪMENIS
dc.subjectVECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNI
dc.subjectPĒTĪJUMI
dc.titleIntereses pret dabu veicināšanas līdzekļi pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeForming the interest of oldest preschool children in nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record