Pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās kompetences, pašvadības attīstības iespējas rotaļās
Author
Puriņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Sintija Puriņa Kvalifikācijas darba temats: “Pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās kompetences, pašvadības attīstības iespējas rotaļās”. Mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas attīstības iespējas rotaļās. Pirmajā nodaļā tiek skaidrots sociāli emocionālās kompetences jēdziens, kā tas attiecas uz bērnu attīstību un apskatīts dažādu autoru skatījums uz to. Otrajā nodaļā ir apskatīts un skaidrots kas ir pašvadīta mācīšanās, tās jēdziens un dažādu autoru viedoklis un skatījums par pašvadītu mācīšanos. Kā arī tiek aprakstīti zinātniskie kritēriji pašvadītas mācīšanās vērtēšanai. Trešajā nodaļā ir aprakstīts dažādu autoru skaidrojums par 2-3 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnību saistība ar pašvadītu prasmju attīstības aktualitāti. Ceturtajā nodaļā tikai veikta praktiskā izpēte pirmskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās kompetences, pašvadības attīstības iespējas rotaļās, iesaistot bērnus rotaļās. Tika izvirzīti kritēriji pēc kuriem vadoties notika bērnu sociāli emocionālo un pašvadības prasmju izvērtēšanā pētījuma sākumā un beigās. Izmantojot pašvadības kā sociāli emocionālās mācīšanās daļas kritēriju, paaugstinājās bērnu pašvadības kompetence sociāli emocionālās mācīšanās nodarbībās. Kā arī izmainījās bērnu rādītāji pedagoģiskā eksperimenta procesā, tie uzlabojās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 4 nodaļām un 5 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Kvalifikācijas darba struktūra: no 44. lpp, ievietoti 2 attēli, 4 tabulas un 3 diagrammas, 1 pielikums. Kvalifikācijas darbam izmantoti 47 informācijas avoti. Atslēgvārdi: sociāls, emocionāls, pašvadīts, bērns, pirmsskola, rotaļas. Author of the job: Sintija Purina. Subject of the qualification work: “The socio – emotional skills of children of childhood age, self – driving development opportunities in games”. Objective: Theoretically and practically explore the possibilities for self- directed development of children of pre- school age in games. The first chapter clarifies the concept of socio-emotional competence, as it relates to the development of children and looks at the views of the various authors. The second chapter deals with and clarifies what is self-directed learning, its concept and the views of different authors and the view of self-directed learning. The scientific criteria for evaluating self-directed learning are also described. The third chapter describes the interpretation of the characteristics of the 2-3-year-old child age with regard to the ongoing development of self-directed skills. In Chapter four, only practical studies have been carried out in the games of the socio-emotional competence of children of pre-school age, self-management development opportunities involving children in games. Criteria were identified for evaluating children's socio-emotional and self-management skills at the beginning and end of the study. Using self-driving as a criterion for socio-emotional learning increased the competence of child self-driving in socio-emotional learning. As well as changes in child indicators in the pedagogical experiment process, they improved. The qualification work consists of 4 chapters and 5 sub-chapters, conclusions, proposals, lists of literature and sources, annexes. Structure of the qualification work: from page 44, 2 pictures, 4 tables and 3 charts, Annex 1. 47 sources of information have been used for qualification work. Keywords: social, emotional, self-driving, child, preschool, playing.