• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Četrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas zinību mācību jomas centrā

Thumbnail
View/Open
299-79461-Balsa_Ivanda_ib06170.pdf (1.635Mb)
Author
Balsa, Ivanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: Četrgadīgu bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas zinību mācību jomas centrā. Darba autore: Ivanda Balsa Darba zinātniskā vadītāja: profesore, Dr.paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: Pētīt pētniecisko prasmju pilnveides iespējas dabas mācību jomas centrā četru gadu veciem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātniskās teorijas par pētnieciskajām prasmēm, 2. Raksturot pētnieciskās prasmes četrgadīgiem bērniem, 3. Organizēt empīrisko pētījumu un pamatot metožu izvēli, 4. Analizēt empīriskā pētījuma iegūtos datus. Darba ietvaros tika organizēts un veikts empīriskais pētījums pirmsskolas izglītības iestādē “X” par pētniecisko prasmju pilnveides iespējām dabas zinību mācību jomā. Pētījumā piedalījās 15 bērni vecumā no 4 līdz 4,6 gadiem. Sākotnēji tika noteikts bērnu pētniecisko prasmju līmenis, pēc tam tika izstrādāti un aprobēti pedagoģiskie paņēmieni bērnu pētniecisko prasmju pilnveidei. Pēc izstrādātajām metodēm, kuru pamatā bija ievērot bērna iepriekšējā dzīves pieredzi, bērnu viedokļu noskaidrošana un grūtības pakāpes ievērošana atbilstoši vecumam, var secināt, ka bērnu pētnieciskās prasmes rezultātā ir uzlabojušās. Salīdzinājumā ar pētījuma sākuma datiem, kad 60% bērnu grupā bija zems un 40% bērnu bija vidējs pētniecisko prasmju līmenis, pētījuma noslēgumā 7% zems, 73% vidējs un 20% augsts līmenis. Kvalifikācijas darba apjoms: kvalifikācijas darba apjoms ir 45lpp. (neskaitot pielikumus), darbā izmantotas 7 tabulas, 5 attēli, 44 izmantotās literatūras avoti un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pētniecība, prasme, četrgadnieks, bērns, dabaszinības, pirmsskola.
 
Qualification work: Improving the research capabilities of four year old children, in the center of science studies. Author of the work: Ivanda Balsa Scientific supervisor: professor.Dr.paed. Maruta Sīle Aim of the research: To study the possibilities of improving research skills in the nature center for four-year-old children. Research tasks: •to analyze scientific theories about research skills, •to describe research skills for four-year-old children, •to organize research and justify the choice of methods, •analyze the obtained data. Volume of qualification work: the volume of qualification work is 45 pages. (excluding appendices), 7 tables, 5 figures, 44 references and 3 appendices were used in the work. Within the framework of the work, an empirical study was organized and conducted in the pre-school educational institution “X” on the possibilities of improving research skills in the field of natural sciences. The study involved 15 children aged 4 to 4.6 years. Initially, the level of children's research skills was determined, then methods were developed for the improvement of children's research skills in the field of natural sciences. According to the developed methods, which were based on taking into account the child's previous life experience, expressing the child's opinion and the degree of difficulty according to age, it can be concluded that the children's research skills have improved. Compared to the baseline data, 60% of the children in the group had a low level of research skills and 40% had a medium level of research skills, but at the end of the study 7% were low, 73% were medium, and 20% were high. Keywords: research, skill, four-year-old, child, natural sciences, preschool
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53522
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV