Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorGoljadiņeca, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:44Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79462
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53523
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Svetlana Goljadiņeca Kvalifikācijas darba tēma: ''Jaunāka pirmsskolas vecuma posma bērnu ar īpašām vajadzībām iekļaušana un sociālās mijiedarbības veidošana ar vienaudžiem vispārizglītojošā grupā.’’ Šī tēma ir šobrīd aktuāla, jo katru gadu palielinās bērnu ar īpašām vajadzībām skaits. Šāda tendence tiek novērota jau vairākus gadus, tāpēc ir ļoti svarīgi šādus bērniņus pēc iespējas veiksmīgāk pielāgot sociālajai videi, izmantojot saziņu un mijiedarbību ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek pētīti un analizēti psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku (A.B. Zaporozhets, MI Lisina, N.Golovanovа, R.Šamionovs, A. Brušļickis un c.) tika analizēts pats socializācijas jēdziens, mehānismi, ar kuriem bērni tiek pielāgoti sociālajai videi, un bērnu ar īpašām vajadzībām diagnozes, lai noteiktu piemērotas metodes viņu iesaistei sociālajā vidē. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 17 bērni jaunāka pirmsskolas vecuma. Tika izstrādāti kritēriji, pēc kuriem eksperimenta sākumā tika novērtēta bērna spēja sazināties un mijiedarboties ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Izmantojot metodiku, kas palīdz bērniem veiksmīgi iesaistīties sociālajā vidē. Rotaļu improvizācija. Un izpētīt to ietekmi uz bērnu sociālās mijiedarbības veidošanu. Tika izmantota metodikas spēles forma, kas ļauj vislabāk novērtēt bērna spēju sazināties un mijiedarboties ar citiem. Pielietotās spēļu metodikas rezultātā bērni iemācījās saprasties un pieņemt viens otru, neatkarīgi no katra īpatnībām. Empīriskajā pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: jaunākā vecuma bērnu mijiedarbība ar apkārtējiem būs sekmīga, ja sadarbojoties ar bērnu, pirmsskolas izglītības iestādē, tiks ņemta vērā bērna pašapziņas attīstība un pielietotas vecumam un vajadzībām atbilstošas metodes un līdzekļi. Atslēgas vārdi: socializācija, komunikācija, adaptācija, mijiedarbība, pieņemšana, spēļu metodikas, spēles, jaunākais pirmsskolas vecums. Kvalifikācijas darba apjoms: 67. lappuses, 19. attēli, 11. tabulas, 2.pielikumi, 48.informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper: Svetlana Goljadiņeca Theme of the qualification paper: " Inclusion of the latest pre-school children with special needs and development of social interaction with peers in the general education group." This topic is currently relevant, as the number of children with special needs is increasing every year. This trend has been observed for several years, so it is very important to adapt such children to the social environment as successfully as possible through communication and interaction with peers and adults. In the first part of the qualification paper, the concept of socialization, the mechanisms by which children are adapted to the social environment, and the diagnoses of children with special needs are analyzed and analyzed by psychologists and pedagogical scientists (A.B. Zaporozhets, M.I. Lisina, N. Golovanovа, R. Šamionovs, A. Brušļickis etc.) in the social environment. In the second part of the qualification paper, an empirical study is conducted in which 17 children of younger preschool age participated. Criteria were developed to assess the child's ability to communicate and interact with peers and adults at the beginning of the experiment. Using a methodology that helps children successfully engage in the social environment. Games improvisation. And to study their influence on the formation of children's social interaction. A form of methodological play was used, which allows the best assessment of the child's ability to communicate and interact with others. As a result of the applied play methodology, the children learned to understand and accept each other, regardless of the peculiarities of each. The empirical study confirmed the hypothesis: the interaction of young children with others will be successful if the development of the child's self-confidence is taken into account in cooperation with the child in the pre-school educational institution and methods and tools appropriate to the age and needs are applied. Keywords: SOCIALIZATION, COMMUNICATION, ADAPTATION, ITERATION, ACCEPTANCE, GAME METHODOLOGIES, GAMES, YOUNGEST PRESCHOOL AGE. The volume of the qualification work: 67. pages, 19.figures, 11.tables, 2. appendices, 48.sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSocializācija
dc.subjectKomunikācija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectMijiedarbība
dc.subjectSpēļu metodikas
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma posma bērnu ar īpašām vajadzībām iekļaušana un sociālās mijiedarbības veidošana ar vienaudžiem vispārizglītojošā grupā
dc.title.alternativeInclusion of the latest pre - school children with special needs and development of social interaction with peers in the general education group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record