Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības veicināšana pedagoģiskajā procesā
Autor
Zvirbule, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums. Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības veicināšana pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba autors: Elīna Zvirbule Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski analizēt un novērot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības problēmas pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: uzvedības veicināšana, pedagoģiskais process, uzvedība, ģimenes audzināšanas process, metodes, vidējais pirmsskolas vecums. Teorētiskā daļa: Izzinātas bērna sociālās, fiziskās un kognitīvās attīstības īpatnības vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Pedagoģiskā procesa organizēšana un izstrāde pozitīvas uzvedības veicināšanā. Tika analizēta zinātniskā par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības veicināšanu pedagoģiskajā procesā. Praktiskā darba daļa: Tika veikts pētījums ar bērniem vidējā pirmskolas vecumā no trīs līdz četru gadu veciem bērniem. Novērota bērnu uzvedība pedagoģiskajā procesā, rezultāti apkopoti tabulās. Pedagoģiskajā procesā tika izmantotas Montessori metodes ar vingrinājumiem. Rezultāti tika salīdzināti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, tika izveidotas diagrammas. Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka uzvedība ir uzlabojusies visiem grupas bērniem un redzamas būtiskas izmaiņas bērnu uzvedībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lpp, 2 tabulām, 23 attēliem, 1 pielikuma. Izmantoti 40 literatūras avoti. Title of qualification work. Promoting the behavior of middle school children in the pedagogical process. Author of gualification work: Elīna Zvirbule Aim of the qualification works: Theoretically to analyze and observe the behavioral problems of middle school children in the pedagogical process. Keywords: behavior promotion, pedagogical process, behavior, family upbringing process, methods, average preschool age. Theoretical parts: Peculiarities of a children ir social, physical and cognitive development for middle school children are explored. Organizing and developing the pedagogical process in promoting positive behavior. The scientific analysis of the promotion of the behavior of middle school children in the pedagogica process was analyzed. Practical parts of the work: A study was performed with children of middle preschool age from three to four years old. Children is behavior in the pedagogical process was observed, the results are summarized in the tables. Montessori methods with exercises were used in the pedagogical process. The resilts were compared at the beginning of the study and at the end of the study, diagrams were cteated. According to the obtained results, it can be concluded that the behavior has improved for all children in the group and significant changes in children is behavior can be seen. The qualification paper consists of 48 pages, 2 tables, 23 figures, 1 appendix. 40 litarature saurces were used.