Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorVītola, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:46Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79467
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53525
dc.description.abstractDarba autore: Madara Vītola Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Dagnija Vigule Kvalifikācijas darba temats: 3 – 4 gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības sekmēšana āra aktivitātēs Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3 – 4 gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības sekmēšanas iespējas āra aktivitātēs. Darba uzdevumi: 1.Pētīt un teorētiski analizēt pedagoģiskās, psiholoģiskās atziņas par āra aktivitātēm, konkrēta bērnu vecumposma psiholoģisko procesu un attīstību, kā arī pētnieciskās darbības prasmju sekmēšanas iespējām pirmsskolā; 2.Praktiski izpētīt un novērot pētnieciskās darbības prasmju sekmēšanas iespējas 3 – 4 gadus veciem bērniem piedaloties āra aktivitātēs, veicot empīrisku pētījumu par pētniecisko prasmju attīstības iespējām praktiski darbojoties ar bērniem; 3.Apkopot priekšlikumus par 3 – 4 gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības sekmēšanas iespējām āra aktivitātēs. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām galvenajām daļām – teorētiskās literatūras analīzes un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pētnieciskās darbības jēdzienu un būtību, rasts priekšstats par 3 – 4 gadus vecu bērnu vispārīgās attīstības galvenajām iezīmēm, kā arī tiek apskatītas āra aktivitāšu iespējas pirmsskolā un to loma bērnu pētnieciskās darbības sekmēšanas kontekstā. Darba empīriskās daļas ietvaros tika veikta audzēkņu novērošana, kas balstīta uz izvirzītiem kritērijiem, izstrādāta aptauja pētījumā iesaistīto bērnu vecākiem, kā arī organizēta pedagoģiskā darbība ar mērķi veicināt bērnu pētniecisko prasmju attīstību āra aktivitātēs. Uz pētāmo jautājumu – Kā organizēt āra nodarbības, lai sekmētu 3 - 4 gadus vecu bērnu pētniecisko darbību? rasta atbilde: piedāvājot bērniem daudzveidīgu praktisko darbību, piemēram, pastaigas, vērojumus, eksperimentus, kā arī padarot pētniecisko darbību un mācīšanos aizraujošu, stimulējot bērnos iztēli un tajā pat laikā saglabājot dabisko zinātkāri, atbalstot bērnu patstāvību un iniciatīvu, kā arī veidojot aktivitātes atbilstoši bērnu vecumam un attīstības pakāpei, ņemot vērā viņu individuālās rakstura īpatnības un intereses. Darba apjoms: 48 lappuses un 2 pielikumi, darbā ievietoti 18 attēli (tajā skaitā 9 diagrammas), 6 tabulas un izmantoti 53 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3 – 4 gadus veci bērni, pētnieciskā darbība, pētnieciskās prasmes, āra aktivitātes.
dc.description.abstractAuthor: Madara Vītola Scientific supervisor of work: Dr. paed. Dagnija Vigule Title: Promoting the research skills of children aged 3-4 years old in outdoor activities. The aim of research: To investigate the possibilities of promoting the research skills of children aged 3-4 years old within outdoor activities on a theoretical and practical level. Research tasks: 1.To carry out a theoretical review and analyses of the pedagogical, psychological insights into the potential of outdoor activities during preschool in promoting the psychological development of children within a specific age as well as improving their research skills. 2.To practically explore and observe the possibilities of promoting the research skills of children aged 3-4 years old within an outdoor activity setting by carrying out an empirical investigation into the potential of developing the research skills while working with children. 3.Compile proposals about the possibilities of promoting the research skills of children aged 3-4 years old within outdoor activities. The theoretical part comprises a review of the insights from scientists of pedagogy and psychology into the concept and essence of the research skills along with an overview of the developmental characteristics of 3-4 years old children. It further investigates the opportunities of providing outside activities within pre-school and their role in the context of promoting children’s research skills development. Within the empirical part of the work, children were observed based on the set of defined criteria, a survey of parents of the children involved in the research was conducted, as well as pedagogical activities were organized in order to promote the development of children´s research skills supported by outdoor activities. To the research question - How to organize outdoor activities to promote the research skills of 3-4 years old children? the answer was found: offering children a variety of practical activities, such as walks, observations, experiments, as well as making research and learning exciting, stimulating children's imagination while maintaining natural curiosity, supporting children's independence and initiative, and developing activities according to children's age and development level, taking into account their individual characteristics and interests. Content of the work: 48 pages and 2 attachments, 18 pictures (including 9 diagrams) and 6 tables, used 53 sources of literature. Keywords: Pre-school, 3-4 years old children, research activity, research skills, outside activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subject3 – 4 gadus veci bērni
dc.subjectpētnieciskā darbība
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.subjectāra aktivitātes
dc.title3 - 4 gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības sekmēšana āra aktivitātēs
dc.title.alternativePromoting the research skills of children aged 3-4 years old in outdoor activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record